Noul
motor va purta codul R9M, va avea cilindreea de 1.600 cmc,
va dezvolta 130
CP, și are rolul de a
scoate din scenă versiunea 1.9 dCi 130. Această substituire vine pe fondul
constrângerilor ecologiste, motorul cu cilindree mai mică având
emisii cu 20% mai reduse și norma de poluare EURO 6.
În materie de
consum, noul motor este considerabil mai economic pe Renault Megane
preconizându-se că va avea o medie de 4,1 litri la
sută. Raportat la concurență, motorul 1.6 TDI deși are cu
25 CP mai puțin are un consum mediu de 4,5 litri, deci motorul de
la Renault se anunță o propunere foarte interesantă. Acest motor va fi montat și pe Laguna,
acolo unde se preconizează a avea un consum de 4,8
litri.
Motorul de 1.9 dCi nu va fi scos din uz, ci va fi trecut
la o categorie superioară, urmând să ofere 150 respectiv 180
CP. Pentru vehiculele comerciale Renault va introduce o
motorizare de 2.3 dCi, cu puteri de 100, 125 și 150 CP.