Renault lucrează la un motor de 170 de cai putere. Va ajunge și la Dacia Duster?

Publicat: 12 10. 2020, 14:57
Actualizat: 12 10. 2020, 15:02

Renault lucrează la un motor de 170 de cai putere. Presa franceză scrie că este vorba despre o unitate turbo cu trei cilindri de 1,2 litri. Va ajunge și la modelele Dacia?

GALERIE FOTO

Viitorul motor va deveni cel mai puternic din gama Renault și își va face debutul odată cu noua generație a SUV-ului Kadjar. Propulsorul va fi conform viitorului standard Euro 7, care va intra în vigoare în anul 2025.

Francezii de la L’Argus susțin că motorul va fi derivat din actuala unitate TCe de un litru. Specialiștii de la Renault pregătesc o unitate eficientă, care să funcționeze în baza ciclului Atkinson, pentru un consum redus de carburant. Acesta va funcționa în tandem cu un motor electric, fiind integrat într-un sistem de propulsie hibridă, care va fi inclus în gama E-Tech, lansată odată cu Renault Clio hibrid și Captur plug-in hybrid.

Presa in Hexagon scrie că noua motorizare va înlocui, în gama Renault, propulsorul de 1,6 litri, disponibil acum la Renault Captur E-Tech cu 160 de cai putere.

Renault va dezvălui oficial noua generație a SUV-ului compact Kadjar în toamna anului viitor. Modelul va ajunge în showroom-uri cel mai târziu în primăvara anului 2022. Sunt șanse mari ca nici viitorul Kadjar să nu mai primească motorizări diesel.

Dacia Duster cu 170 de cai putere?

La această oră, Dacia Duster împarte cu Renault motorul turbo pe benzină de 1,33 litri și motorul diesel 1.5 dCi. Propulsorul pe benzină are 130, respectiv 150 de cai putere la Duster și 140, respectiv 160 de cai putere la Kadjar.

Pentru a reduce emisiile la nivel de gamă, și viitoarea generație Duster va avea nevoie de o versiune hibridă. O astfel de propulsie lipsește, la această oră, din gamele noilor Logan, Sandero și Sandero Stepway. Astfel, și Duster III ar putea primi același sistem hibrid.

Rămâne de văzut însă, dacă în cazul SUV-ului construit la Mioveni, acesta va primi versiuni diferite de putere.