Renault Megane R26.R – Cel mai rapid hot-hatch
Renault Megane R26.R este o versiune specială în ediţie limitată de doar 450 de exemplare, lansată la finalul carieriei celei de a doua generaţii Megane 2. Pornindu-se de la un Renault Megane R26, inginerii de la Renault Sport s-au concentrat exclusiv pe reducerea greutăţii, noul model fiind mai uşor cu 123 de kilograme. Pachetul este completat de o cuşcă de protecţie şi un set de pneuri semi-slickuri (care în opinia mea contribuie enorm la performanţa totală).
Iar rezultatele nu au încetat să apară: pe toate pistele pe care noul Renault Megane R26.R a fost testat, timpii au fost impresionanţi. Dacă pe Nurburgring maşina a înregistrat un nou record pentru maşinile cu transmisie pe roţile faţă, în Marea Britanie, acolo unde vor fi vândute 230 de exemplare, hot-hatch-ul franţuzesc a reuşit să se impună fără drept de apel chiar şi în faţa unor modele de 300 CP, precum Ford Focus RS şi Mitsubishi Lancer Evo X. Mai jos aveţi şi timpii obţinuţi.
Autocar:
Megane R26.R: 1:15.6
Evo X MR SST: 1:16.1
Focus 2 RS: 1:16.7
Bruntingthorpe (Performance Car Mag):
Megane R26.R: 1:20.7
Focus 2 RS: 1:21.6
Leon Cupra 360ch: 1:21.9
Megane R26: 1:22.2
Impreza STi: 1:22.4
Bedford (Evo):
Megane R26.R: 1:29.0
Evo X FQ300 SST: 1:29.30
Mugen Civic Type RR: 1:29.30
Impreza STI: 1:30.20
Focus 2 RS: 1:30.8
Silverstone (Driver Republic):
Megane R26.R: 2:19.4
Focus 2 RS: 2:22.2
Aşadar, ştacheta a fost ridicată foarte sus. Oare cum se va situa noul Renault Megane 3 RS? Dacă acesta nu va fi la fel de rapid, atunci în mod sigur versiunea şi mai sportivă (da, cei de la Renault Sport pregătesc ceva şi mai tare decât abia prezentatul Megane 3 RS) a acestuia va fi un puternic candidat la titlul de cel mai rapid hot-hatch.