Renault Megane – Noi motorizări
După ce a anunţat de curând noul propulsor 1,6 dCi de 130 CP (ce va înlocui în 2011 abia actualul 1,9 dci, faţă de care e mai economic cu 20%), Renault a început comercializarea a două noi motorizări pe gama Megane. Vorbim în primul rând de un 1,4 Turbo, Renault, care în trecut a fost un promotor la asemenea motoare, intrând şi el în rândul lumii cu un asemenea propulsor modern, chiar dacă puţin tardiv comparativ cu principala concurenţă.
Puterea maximă de 130 CP vine cu un cuplu aferent de 190 Nm, aproape cât un motor de 2.0 litri aspirat dar cu un consum mediu de 6,5 litri la fiecare sută de km. Al doilea motor disponibil este un 2.0 dCi disponibil în două variante de putere: 160 CP cu o cutie de viteze manuală şi 150 CP atunci când este cuplat la o transmisie automată. Consumurile sunt de 5,9 respectiv 6,8 litri la fiecare sută de km.
Vorbim însă evident despre piaţa din Vest. Pentru că în România, după spusele oficialilor Renault, vom vedea noul 1,4 TCE abia la toamnă, alături de 1,5 dCi 85 CP şi 2.0 aspirat, pentru ca versiunile de motoare de 2.0 litri supraalimentate, atât benzină cât şi motorină să nu ajungă în România, cel puţin nu în acest an. Motivul invocat de cei de la Renault este acela că importul acestor variante nu ar atrage profit.
Dar aşa cum şi întârzierea lansării Megane-ului au motivat-o prin necesitatea adaptării modelelor la piaţa locală, ne întrebăm ce adaptări mai trebuie să facă la motorizarea 1,5 dCi de 85 (care este deja la vânzare la noi) pentru a o putea vinde la noi?