Renault Megane facelift introduce actualizări discrete la nivel estetic, dar și tehnologii noi, inclusiv o versiune plug-in hybrid. Gama de sisteme de asistență a fost, de asemenea, înnoită, Megane oferind acum capabilități de conducere autonomă de nivel 2.
Exteriorul lui Renault Megane facelift a primit tușe discrete pentru a-l aduce în linie cu celelalte modele mai noi ale gamei Renault – Clio și Captur. Ca noutate funcțională, farurile LED Pure Vision sunt acum disponibile în standard indiferent de versiunea de echipare, iar semnalizatoarele sunt dinamice. Atât spoilerul față, cât și grila au fost redesenate, la fel ca și aripile. De asemenea, echiparea GT Line anterioară a fost redenumită RS Line, păstrând o uniformitate a denumirilor, cu o trimitere mai directă la performanțele versiunilor sportive ale lui Megane, RS și RS Trophy.
În interior, schimbările sunt mai puțin subtile, remarcându-se noul cockpit digital cu ecran de 10,2 inchi (opțional) care poate proiecta inclusiv harta sistemului de navigație. Ecranul central al sistemului Easy Link rămâne vertical, având o diagonală de 9,3 inchi. Integrarea sa a dus la micșorarea marginilor față de ecranul anterior de 7 inchi, ceea ce conferă un aspect mai modern și o suprafață dublă a ecranului. De asemenea, au fost redesenate comenzile sistemului de navigație.
În domeniul sistemelor de asistență, noul Megane introduce Easy Drive, cu asistent la rularea pe autostradă și în ambuteiaje, o funcție de conducere autononmă de nivel 2. Sistemul funcționează pe modelele cu transmisie automată EDC la viteze de la 0 la 100 km/h, păstrând viteza și poziționarea pe bandă în funcție de celelalte mașini din trafic. Sistemul, care este disponibil pe motorizările TCe 140 EDC, TCe 160 EDC și pe cea hibridă E-Tech plug-in, impune în continuare șoferului să păstreze mâinile pe volan.
Principala noutate adusă de facelift este, desigur, motorizarea hibridă cu încărcare la priză diponibilă pe Megane E-Tech plug-in. Aceasta livrează 160 CP și permite rularea electrică la viteze de până la 135 km/h. Sistemul dispune de un motor termic de 1,6 litri combinat cu două motoare electrice și o transmisie fără ambreiaj optimizată.
Bateria are o capacitate de 9,8 kWh (la 400 V), ceea ce-i asigură lui Megane E-Tech o autonomie electrică de până la 50 km (ciclul mixt WLTP) sau chiar 65 km (în ciclul urban WLTP). În cazul motorizării hibride, sistemul de selectarea a modurilor de rulare Multi-Sense dispune de funcții specifice. „Pure” reprezintă rularea electrică până la epizarea bateriei, „MySense” favroizează funcționarea hibridă, pentru o eficiență maximă, în timp ce „E-Save” permite păstrarea stării bateriei pentru o rulare fără emisii la nevoie – în centrul orașului, spre exemplu. Desigur, există și un mod „Sport”, în care este disponibilă întreaga putere a celor trei motoare – doupă electrice și unul termic.
Vestea bună este că bateriile nu afectează capacitatea portbagajului, chiar dacă un compartiment este rezervat cablului de încărcare. Astfel, utilizatorii lui Megane au la dispoziție pentru bagaje o capacitate între 434 și 1.247 de litri.
Celelalte motorizări disponibile sunt susținute de unitatea TCe de 1,33 litri, cu puteri de 115 CP, 140 CP și 160 CP, împreună cu cea diesel de 1,5 litri, cu puteri de 95 CP și 115 CP. Ca noutate, Renault a introdus și o versiune eco de 100 CP a motorului 1.3 TCe. Până la finalul anului, în gamă va intra o nouă unitate de 1,0 litru care va dezvolta 120 CP.