Divizia Renault Sport a constructorului francez s-a remarcat în ultimii ani prin maşini excepţionale, care au reuşit să se impună în faţa unor adversari mult mai puternici decât ei. Şi aici mă gândesc spre exemplu la Renault R26.R sau Renault Clio 3 RS Facelift. Având în vedere succesul acestora, am fi îndreptăţiţi să ne gândim chiar la noi modele.
Renault însă a pornit-o chiar în sens invers. Chiar dacă 25% din vânzările vechiul Megane 2 RS erau reprezentate de versiunea în 5 uşi, constructorul francez a renunţat la acesta, ceea ce la prima vedere este cel puţin ciudat, din mai multe motive. În primul rând cota de 25% este una destul de mare. În al doilea rând, cheltuielile cu propulsorul, designul părţii frontale şi dezvoltarea trenului de rulare (pentru hatchback erau probabil necesare câteva mici ajustări) erau în mare parte integrate în cele aferente versiunii coupe Megane 3 RS.
Şi când ne gândim la aceste lucruri, ne întrebăm oare de ce Renault nu crează versiuni RS pentru următoarele caroserii: un sedan RS şi un break RS (imaginat de un user de pe Forum-Auto.com). Costurile aşa cum am arătat sunt în mare parte comune însă modelele enumerate mai beneficiază şi de un mare avantaj: nu ar avea un competitor direct.
Voi ce părere aveţi? Ar exista cumpărători pentru asemenea versiuni?