Renault lansează Expediţia Verde
Pentru a marca într-un mod inedit Ziua Internaţională a
Mediului, Renault anunţă Campania Expediţia Verde (www.expeditia-verde.ro).
Campania are ca punct de plecare, data de 5 iunie, când cei patru
bloggeri care reprezintă cele patru oraşe alese pentru această
competiţie îşi anunţă participarea în această campanie. Bloggerii
implicaţi în campanie sunt Cristian Chinezu’ Birta pentru
Bucureşti, Ovidiu Eftimie pentru Braşov, Marius Sescu pentru Iaşi
şi Andrei Crivăţ pentru Timişoara. Pe 5 iunie, cei patru vor afla
de la Renault ce trebuie să facă pentru a conduce cât mai eco şi
îşi vor invita cititorii să le urmeze sfaturile şi să îi susţină în
îndeplinirea sarcinilor care vor apărea de-a lungul celor patru
săptămâni.
Pe data de 13 iunie se dă startul propriu zis al
campaniei când cei patru bloggeri vor pleca în Expediţia Verde şi
vor trebui să rezolve o serie de sarcini eco. Toate cele
patru sarcini urmăresc, pe rând, promovarea unei atitudini eco şi
identificarea acelor elemente care conferă fiecărui oraş în parte
titulatura de „oraş eco”.
Pe durata celor patru săptămâni în care se va desfăşura campania
Expeditia Verde, publicul este invitat să urmărească online pe
www.expeditia-verde.ro ceea ce
se întâmplă offline şi să se implice alături de bloggeri în
rezolvarea sarcinilor aferente săptămânii în derulare. Astfel, se
va porni cu indexarea parcurilor din oraşul fiecărui blogger,
urmând ca în săptămâna a doua să fie descoperite toate componentele
eco ale infrastructurii oraşului în care bloggerii locuiesc. A
treia săptămână presupune şi implicarea echipei Let’s Do It
Romania, partenerul strategic al proiectului, care va atribui
fiecărui blogger în parte o zonă care trebuie cartată de către
aceştia. Ultima sarcină este si cea mai palpitantă. Cei patru
bloggeri vor porni într-o cursă eco ce îi va duce prin toate cele 4
oraşe înscrise în competiţie, sarcina fiind aceea de a consuma cât
mai puţine resurse şi de a termina proba într-un timp cât mai
scurt.
Câştigător va fi desemnat acel blogger, care de-a lungul
celor patru săptămâni va consuma cele mai puţine resurse pentru
îndeplinirea sarcinilor, va aduna cât mai mulţi susţinatori şi va
strânge cele mai multe puncte. Câştigătorul va fi recompensat cu o
vizita la una din uzinele viitorului, acolo unde se fabrica
vehicule electrice Renault.
În anul 2007, Renault a lansat semnătura Renault Eco2. Astfel, a
fost anunţat public angajamentul său pentru dezvoltarea si
comercializarea de vehicule ecologice şi economice. Un vehicul
Renault este Eco2 daca îndeplineşte trei criterii simultane:
emisiile de CO2 sunt sub 120g/km, este fabricat într-o uzină
certificata ISO 14001 si este valorificabil in proporţie de pana la
95% la finalul vieţii acestuia si cel puţin 5% din masa plastica
totala a vehiculului se compune din materiale plastice reciclate.
Un model Renault Eco2 poate conţine între 5 si 37 kg de plastic
provenit din reciclare.
Pentru rezolvarea celor patru taskuri, bloggerii vor primi câte
un Renault Clio, model emblematic pentru politică Renault Eco2,
fiind conceput pentru a avea un impact cat mai mic asupra mediului.
Renault Clio este produs in uzine care respecta normele ISO14001,
la Flins (Franta) si la Bursa (Turcia). In plus, 17% din masa sa
plastica provine din reciclare. Iar nivelul de emisii de CO2, de
numai 106 g CO2/km, pentru motorul diesel, 1,5 dCi 75 CP, il
pozitioneaza in topul modelelor ecologice Renault. Nivelul redus de
emisii CO2 este strans legat de consumul de doar 3,5 litri/100 km
in cazul in care parcurge un traseu extraurban sau 4 litri/100 km,
pentru un ciclu mixt (urban si extraurban).