5. Motorizări pe Laguna IV şi Megane IV
Renault va continua să ofere motorizări de puteri moderate, specifice publicului său. Pe Megane vom avea benzinarul 1.2 TCe de 115 CP şi respectiv 130 CP, dar am putea avea şi motorul de 2 litri TCe de 180 CP (cel mai probabil doar în anumite pieţe europene). Pe diesel, Megane va avea motorizările de 1.5 dCi 110 CP, 1.6 dCi 130 CP şi, eventual, 160 CP.
Motorul TCe 1.4 de 130 CP va fi cea mai interesantă versiune pe benzină
Pe Laguna, motorizările pe motorină pot ajunge la 180 (1.6 dCi) şi respectiv 200 CP (2.0 twin-turbo), iar cele pe benzină ar putea ajunge chiar la 220 CP, tot cu un motor turbo de 2 litri. Toate motorizările vor fi Euro6, iar clienţii vor putea alege între cutii manuale şi automate cu 6 viteze sau transmisia EDC cu dublu ambreiaj. Estimările de consum ne arată o scădere a acestuia cu circa 15-20% faţă de generaţia actuală, atât datorită modificărilor efectuate asupra motoarelor, cât şi a faptului că maşinile vor fi cel mai probabil mai uşoare cu 7-10% (100 kg în cazul lui Megane).
Sistemele de recuperare a energiei de frânare vor permite prelungirea funcţionării sistemului Start-Stop în oraş
Nu estimăm a fi oferite motorizări mai puternice pe echipările „normale”, dar vom observa o focusare a Renault pe motoare pe benzină tot mai eficiente, pentru a compensa reorientarea statelor europene faţă de diesel (devin din ce în ce mai scumpe şi mai penalizate de normele de poluare), astfel încât, chiar dacă la început nu vom avea modele plug-in hibrid, este posibil ca sistemele Start-Stop să fie redimensionate astfel încât să asigure o funcţionare prelungită a consumatorilor electrici de la bord chiar şi în prezenţa opririlor repetate în trafic.
6. Ţinuta de drum Megane 4 şi Laguna 4
Două sunt tehnologiile care ne vor interesa foarte tare pe aceste noi generaţii: păstrarea direcţiei pe 4 roţi de pe Laguna, un sistem care necesită doar mici îmbunătăţiri, care şi-a amortizat deja mare parte din costurile de dezvoltare, dar care ar putea fi diferenţiatorul atunci când vorbim de concurenţă – vorbim de un sistem care îi conferă Lagunei o ţinută de drum neaşteptat de sportivă pentru o maşină de clasă medie; de asemenea, introducerea sistemului de frânare automată de pe Qashqai care se activează pentru o fracţiune de secundă după trecerea peste denivelări şi care permite o ţinută de drum foarte confortabilă chiar şi pe drumurile desfundate, limitând tangajul maşinii la trecerea peste denivelările mari, cum ar fi rosturile de la poduri sau şinele de tramvai.
Am mai dori aici adoptarea sistemului cu patru roţi directoare şi pe versiunea de top a lui Megane, aşteptându-ne la o versiune GT de 220 CP care să includă şi suspensia reglabilă. Despre Megane RS e prea devreme să ne pronunţăm.
Constrângerile eco vor forţa Renault să renunţe la cilindreea de peste 2 litri. Nu vor consuma nici 1l/100km precum Eolab, totuşi
Nu ştim încă dacă şi Renault se va alătura fabricanţilor auto care permit selectarea mai multor moduri de răspuns ale maşinii (Confort, Normal, Sport) pe versiunile echipate cu transmisie automată (ar putea fi adoptat, totuşi, pe Laguna), şi nu ne aşteptăm ca Renault să încerce inovaţii în această privinţă. Dacă Megane II era mai degrabă moale pe şosea, iar Megane III şi-a întărit oarecum suspensiile, fără a renunţa însă la accentul pus pe confort, ar fi interesant de văzut dacă noul Megane va fi mai legat de şosea, în special în privinţa modului în care comunică direcţia cu şoferul. Sperăm ca noul Laguna GT să fie la fel de stabil precum versiunea actuală – dacă va fi şi mai uşor cu vreo 100 de kg, cu atât mai bine!
7. Preţurile noilor Laguna 4 şi Megane 4
Pentru a acoperi noile tehnologii Euro6 (în special cele anti-noxe de pe motoarele diesel), dar şi integrarea în standard a tehnologiilor de siguranţă (frânare automată, avertizare de coliziune, avertizare la schimbarea benzii), Renault va aplica cel mai probabil o mărire de preţ de până la 500 de euro raportat la motorizările şi dotările similare ale actualei generaţii.
Impozitele vor fi însă mai mici, pentru că vorbim de motoare cu cilindree mică (1.2, 1.5, 1.6) şi emisii de CO2 specifice normelor Euro6.
Rămâne să vedem mai întâi la Frankfurt 2015 cum arată noua Laguna şi care sunt tehnologiile cu care va încerca să se diferenţieze pe un segment dominat deja de maşini cu accente premium tot mai puternice. Voi ce aţi aştepta în primul rând de la noile maşini-cheie de la Renault?