Renault KADJAR, primul crossover compact de la Renault!

Publicat: 02 02. 2015, 17:00

Renault Kadjar este primul crossover de segment C al celor de la Renault. Fratele bun al lui Nissan Qashqai, Kadjar este disponibil atât în versiune 4×4, cât şi în versiune 4×2. Va mai exista şi o versiune intermediară, Extended Grip, care combină tracţiunea faţă cu anvelopele M&S pentru o aderenţă mai bună.

Are dimensiuni compacte, cu cei 4,45 m lungime, 1,84 m lăţime şi 1,60 m înălţime, iar interiorul beneficiază de o soluţie completă de conectivitate, care are în vedere publicul ţintit de această maşină: tinerii activi, care vor o maşină cu care să poată ajunge unde doresc.

Dezvăluit la Paris, într-o mare de confetti, Kadjar nu e doar un Captur mai mare, ci un 4×4 de oraş în toată regula

Apropo de abilităţile off-road, acestea nu vor lipsi cu desăvârşire, garda la sol de 19 cm şi mai ales tracţiunea integrală permiţându-i să abordeze în siguranţă drumurile de ţară. Accentul va fi pus, totuşi, pe asfalt, având în vedere şi jantele de până la 19 inci cu care poate fi dotată maşina. Tracţiunea poate fi 2WD, Auto şi LOCK, iar unghiurile de atac şi de degajare au 18, respectiv 25 de grade.

Kadjar mai are şi protecţii suplimentare pentru teren accidentat, dar nu-l duceţi la noroi mare, că nu e de el acolo.

Partea frontală prevesteşte şi modul în care va arăta viitorul Megane. Place? Place.

În fine, la interior avem un habitaclu destul de cuminte, cu o consolă centrală pe care tronează un ecran tactil color cu diagonala de 7 inci, cu Renault R-Link 2, sistemul multimedia cu acces la internet al francezilor.

În echipările superioare, Kadjar este chiar şic

Au fost atenţi francezii şi la spaţiul interior, care nu doar că adăposteşte 5 adulţi, dar e şi foarte modulabil: bancheta spate e rabatabilă 1/3-2/3, iar scaunul pasagerului din dreapta se poate rabata complet pentru a forma o măsuţă.

În fine, avem un portbagaj de 472 dm3, care poate fi compartimentat în 2 sau 3 spaţii separate. În plus, la interior avem 30 de litri disponibili pentru a înghesui în ei sticle de suc, snack-uri, aparate foto, acte şi ce mai vrem.

Garda la sol nu e demnă de un offroader, dar e suficientă pentru drumurile de ţară, gropi şi borduri opresciene

Motorizările vor fi anunţate la Geneva în martie, dar ştim deja că vor avea sistemul Start-Stop care permite reducerea consumului de carburant.

Mai merită menţionate şi farurile duble Full-LED, precum şi sistemele avansate de asistenţă a şoferului: asistenţa la frânarea de urgenţă, alerta la ieşirea involuntară de pe banda de rulare, recunoaşterea semnelor de circulaţie şi camera video de marşarier.

Protecţiile de plastic şi de oţel permit abordarea mai cu lejeritate a terenului accidentat

Kadjar este, probabil, cel mai exotic nume pus pe un Renault de serie în epoca modernă, iar faptul că numele este compus din două părţi care duc cu gândul la quad (KAD), adică tracţiunea integrală, şi Jar (jaillir, agile în franceză), ne arată deja două calităţi ale maşinii – va avea cel puţin ceva versiuni cu tracţiune 4×4, spre deosebire de Captur, dar va fi şi gândit pentru agilitate, spre deosebire de blândul şi lentul Koleos, care e gândit pentru confort.

Interiorul este surprinzător de cuminte, dar mânerul dinspre pasager ne duce cu gândul la aventură

Designul părţii frontale anunţă parţial ce vom vedea pe noul Megane puţin mai târziu anul acesta. Aşezat lângă un nume precum Nissan Qashqai, Skoda Yeti sau VW Tiguan, deja Kadjar nu mai pare chiar ciudat, mai ales că-i va face ceva concurenţă fratelui japonez, însă cu accent pe partea distractivă a vieţii. Este vorba, totuşi, de un model care poate creşte masiv cifrele de vânzări ale Renault, dacă este să judecăm după succesul avut de Qashqai în Europa.