Renault va înlocui propulsorul F9Q ,1.9 dCi care se află în producţie încă din 1997
cu un propulsor mai eficient, dar cu aceeaşi parametri de
performanţă. Astfel
din 2011 clienţii care vor un dCi care să dezvolte în jur
de 130 CP, vor primi motorul R9M cu un bloc de 1.6 litri.
Acest motor se anunţă mai eficient şi datorită cilindreei mai mici,
dar şi datorită faptului că va veni cuplat şi cu un sistem
start-stop.
Renault spune că acest motor va avea
emisii cu 20% mai mici, adică va reduce cu aproximativ 30 g per
kilometru emisiile automobilelor animate în prezent de cel
1.9 . Noul propulsor va fi oferit pe gama Megane, Laguna sau
Scenic, dar se spune că va ajunge şi pe modele Nissan sau Samsung.
Ne întrebăm astfel ce se va întâmpla cu vechiul dCi 1.9, oare va fi
donat Dacia?
Planurile Renault mai includ şi introducerea din 2012 a noi
motoare pe benzină cu capacitatea de 0.9 litri sau 1.2
litri. Renualt ne arată astfel că merge destul de agresiv
pe downsizing, cel mai probabil aceste motorizări urmând să fie
turbo pentru a face faţă automobilelor compacte.