Renault întâmpină probleme cu motorizarea 1.6 Hybrid. Ar putea fi afectate și modelele Dacia echipate cu aceasta – VIDEO

Publicat: 19 08. 2024, 10:19
Actualizat: 19 08. 2024, 10:52

Lansată în 2020, motorizarea hibridă de 1.6 litri de la Renault pare să aibă probleme de fiabilitate. Compania a declanșat o campanie internă pentru rezolvarea problemelor.

Motorizarea hibridă de 1.6 litri de la Renault este regăsită pe mai multe modele din gama producătorului francez. Vorbim, bineînțeles, despre Clio, Megane, Captur și Arkana. De asemenea, acest sistem de propulsie este montat și pe două modele din portofoliul Dacia: Jogger și Duster.

Potrivit L’argus, producătorul se confruntă cu probleme de fiabilitate, până la punctul în care este necesară înlocuirea cutiei de viteze. Renault a pregătit o operațiune tehnică specială pentru suport, prin care dorește să rezolve această situație.

La fel ca în cazul lansării oricărui produs, există o perioadă de maturizare. Astfel, la patru ani de la lansarea oficială, motorizarea 1.6 Hybrid de la Renault nu s-a confruntat decât cu mici sincope, rezolvate prin reprogramări ale sistemului și rechemări în service. Însă, acum problema pare a fi mai serioasă și, conform publicației franceze, au fost semnalate probleme de transmisie chiar de către ateliere.

În ce constă problema motorizării hibride de la Renault?

Mai mult, aceste probleme sunt confirmate intern de producător, iar Renault a demarat o operațiune tehnică specială în luna mai a acestui an. Au fost proprietari care s-au plâns de „pierderea tracțiunii la pornire, fapt care necesită remorcarea vehiculului” sau au raportat prezența „mesajului de supraîncălzire a motorului electric”.

Cauza problemei este o piesă mică, dar care poate avea consecințe importante. Mai precis, este vorba despre este legat de un defect de etanșare al O-ringului arborelui primar al motorului electric. În consecință, uleiul pătrunde în motor, provocând una sau ambele anomalii menționate.

În funcție de gravitatea problemei, soluția nu va fi aceeași. În cazul apariției mesajului „supraîncălzire motor electric”, care generează codul de eroare DTC 0A9098, dealerii demontează senzorul de temperatură. Dacă uleiul curge din orificiul său, instrucțiunea este să fie înlocuită acea garnitură a arborelui de intrare tubular și să fie curățat motorul electric.

Dacă pierderea tracțiunii vehiculului la pornire este acompaniată de prezența codului de eroare DTC 16D861, soluția tehnică constă în înlocuirea completă a cutiei de viteze.

Sunt mașinile de la Dacia afectate de problemă?

Problema afectează modelele Clio, Megane, Captur și Arkana echipate cu motorizarea full-hybrid de 1.6 litri (140 sau 145 CP), dar și PHEV-ul de 160 CP. Sunt vizate mașinile produse între anul 2020 și data de 19 ianuarie 2024. Renault nu a pornit o companie de rechemare, ci alege să rezolve individual problema per client, în funcție de ce probleme prezintă mașină sau dacă acestea există.

Nu există informații referitoare la modelele Dacia echipate cu această motorizare, însă unii proprietari reclamă probleme de această natură pe Facebook sau Reddit. În cazul în care observați că mașina are un comportament nefiresc sau vă este afișată o astfel de eroare în tabloul de bord, recomandăm să vă prezentați la dealer pentru a diagnostica problema.

VIDEO