Renault Duster a înregistrat un eșec major la testul de impact Latin NCAP. Modelul construit în Brazilia pentru piața sud-americană a luat zero stele.
Renault Duster a întâmpinat probleme uriașe la testarea organizației independente NCAP. În urma impactului frontal cu o barieră rigidă, s-au înregistrat scurgeri de ulei. Testul de impact lateral a provocat răsturnarea mașinii. Montantul central a fost serios deformat, iar una dintre portiere s-a deschis în urma loviturii primite pe banda de testare.
SUV-ul a fost notat cu 29,47% pentru protecția ocupanților adulți și cu 22,93% pentru protecția copiilor aflați la bord. 50.79% a fost scorul trecut în dreptul protecției pietonilor. Sitemele de asistență au fost notate cu 34.88%.
Latin NCAP consideră că scurgerea de ulei survenită pe durata testului este o problemă majoră. Organizația le-a recomandat celor de la Renault America de Sud să demareze o rechemare în service. O procedură similară ar trebui efectuată cu privire la deschiderea portierei în urma impactului. În acest caz, ocupanții ar putea fi aruncați din mașină.
Procedura de testare Latin NCAP este mult mai strictă începând din octombrie 2020. Duster primise patru stele la o sesiune anterioară. “Modelul Duster, ale cărui rezultate au fost publicate în august 2021, este identic, în ceea ce privește siguranța activă și pasivă cu vehiculul care a obținut patru stele pentru protecția adulților și trei stele pentru protecția copiilor într-un test efectuat de aceeași instituție în 2019. În 2020, Latin NCAP a modificat protocolul de testare, astfel că rezultatul este diferit”, au declarat reprezentanții Renault pentru Motor1.com.
Produs la uzina Sao Jose dos Pinhais din Brazilia, Duster care se comercializează pe piețele din America de Sud este o mașină complet diferită față de modelul care se vinde în România și în celelalte state europene.
Dacia Duster în versiune europeană a fost testat de Euro NCAP în anul 2017, odată cu apariția celei de-a doua generații. SUV-ul construit la Mioveni a fost notat atunci cu trei stele.
Atât versiunea care se vinde aici, cât și cea care se vinde în America Latină, vin echipate cu ABS, ESP, camera cu vedere la 360 de grade. Ambele au funcție de avertizare la unghiul mort și asistență la pornirea din rampă. În Brazilia și alte state din regiune, aceste dotări nu sunt obligatorii.
VIDEO: