Renault – concurs „Siguranţa pentru toţi”

Publicat: 15 01. 2010, 17:57

Pentru cea de-a şasea ediţie a campaniei „Siguranţa pentru
toţi”, desfăşurată în parteneriat cu Ministerul Educaţiei,
Cercetării Tineretului si Sportului şi cu sprijinul Inspectoratului
General al Poliţiei Române, prin Direcţia Rutieră, elevi din peste
60 de oraşe au atras atenţia asupra importanţei regulilor de
circulaţie prin scenarii, benzi desenate, melodii, jocuri şi
filmuleţe. Protagonistul operelor de artă înscrise în concurs a
fost deseori Zebrix, un personaj creat acum trei ani de Renault şi
devenit deja celebru.

Din cele 191 de desene înscrise pe site-ul campaniei, 10 clase au
intrat în cursă pentru marele premiu. Finaliştii au beneficiat de
un curs de educaţie rutieră. Într-o atmosferă relaxată şi
interactivă, copiii au aflat ce reguli trebuie să respecte pentru
ca plimbările cu bicicleta sau cu rolele să nu se transforme în
aventuri neplăcute.

Clasele câştigătoare au primit biciclete (locul I), mp3 playere
(locul II) şi kit-uri de siguranţă Renault (locul III). Pe primul
loc s-a situat clasa IV C de la Şcoala Naţională Oprea Iorgulescu
din Câmpulung Muscel. Micii câştigători au realizat un film
educativ prin care Zebrix îi avertizează pe copii că „derdeluşul
nu-i pe stradă” şi că „strada nu-i de joacă”. Demonstrând o dată
în plus că uneori copiii sunt mai înţelepţi decât adulţii, elevii
clasei 4C ne îndeamnă să urmăm în trafic modelul junglei, în care
„toate animalele se respectă între ele”.

Locul 2 s-a îndreptat către Drobeta Turnu-Severin. Elevii clasei a
III-a A din Şcoala Nr. 14 au realizat o cărticică de poezii şi
desene „Siguranţa pentru toţi”, o melodie şi chiar un scurt
chestionar despre regulile de circulaţie şi importanţa respectării
acestora. Locul 3 ajunge la Zalău. Câştigătorii sunt elevii clasei
a III-a E, de la şcoala gimnazială Mihai Eminescu. Aceştia vor
primi kit-uri de siguranţă rutieră. Ei au realizat o machetă cu o
situaţie din trafic, precum şi mai multe desene.

Încă de la startul din 2004, campania „Siguranţa pentru toţi”
iniţiată de Renault România a beneficiat de sprijinul Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Inovării. În 2007, Renault a lansat şi
site-ul campaniei, www.sigurantapentrutoti.ro, o platformă prin
care copiii să aibă acces permanent la informaţii privind siguranţa
rutieră. Tot pe pagina de Internet a programului „Siguranţa pentru
toţi”, cei mici şi-au putut exprima creativ propria abordare asupra
regulilor de circulaţie. Până acum, peste 23.000 de elevi din 200
de şcoli din România au interacţionat cu această platformă online.
Anul acesta, site-ul campaniei a înregistrat 10.000 de
vizite.

Având 10 modele cu 5 stele la testele de siguranţă EuroNCAP,
constructorul de automobile Renault este recunoscut internaţional
pentru pionieratul în materie de iniţiative de siguranţă rutieră.
Cele 4 axe ale strategiei Renault în această sferă sunt:
prevenirea, corecţia, protecţia şi sensibilizarea.