Renault Clio RS EDC primeşte sigla Trophy şi 20 de cai-putere în plus
În timp ce toată lumea stă cu ochii pe noul Kadjar la Geneva 2015, Clio RS îşi etalează încordat sigla Trophy, care anunţă câteva schimbări, în spiritul sportivităţii.
Micile artificii estetice ascund şi mici upgradeuri tehnice: motorul de 1,6 litri turbo livrează acum 220 de cai-putere, în timp ce funcţia „torque boost” poate duce limita cuplului motor până la 280 Nm, cu 40 de unităţi mai mult decât versiunea RS standard.
Pe lângă o remapare a unităţii electronice de control, Clio RS Trophy EDC vine cu un turbo mai mare, cu o admisie redesenată pentru a minimaliza pierderile de presiune şi cu un sistem de evacuare modificat pentru a acomoda noul catalizator Euro 6. Aşadar, în timp ce pragul roşu al turaţiei creşte de la 6.500 rpm la 6.800 rpm, emisiile de CO2 scad cu 6 g/km, la 138 g/km.
Şi cutia automată EDC a trecut printr-o serie mică de modificări, astfel încât, în cazul lui RS Trophy EDC, progresează prin trepte cu până la 50% mai repede.
Şasiul a fost coborât cu 20 de milimetri pe puntea faţă şi cu 10 milimetri pe cea posterioară. RS Trophy EDC a primit, totodată, şi amortizoare mai rigide, în timp ce jantele de 18 inci au fost încălţate cu anvelope Michelin Pilot Super Sport.
La interior, spiritul RS Trophy se face resimţit, în primul rând, prin intermediul unui RenaultSport Monitor care îţi afişează date telemetrice, cu toate că merită menţionate şi scaunele cu profil sport şi volanul îmbrăcat în piele. Mai mult de atât nu cred că interesează pe niciun fan RS.