Renault Clio E-Tech și Captur E-Tech Plug-in debutează la Bruxelles
Renault a anunțat primele detalii tehnice ale sistemelor de propulsie hibride E-Tech care vor motoriza modelele de segment B, Clio și Captur. Odată cu acestea, Renault este mai aproape de obiectivul de a avea, până în 2022, o gamă electrificată completă, cu opt modele cu propulsie electrică și 12 modele hibride (cu și fără încărcare la priză).
În cazul lui Renault Clio E-Tech, sistemul hibrid dezvoltă o putere combinată de 140 CP și, potrivit Renault, permite o funcționare electrică pentru 80% din timp în traficul urban. Bateria are o capacitate de 1,2 kWh . În cazul lui Captur, vorbim de un sistem hibrid de propulsie cu încărcare la priză, capacitatea bateriei fiind în acest caz de 9,8 kWh. În ambele cazuri, motorizarea termică este reprezentată de o unitate de 1,6 litri care a fost adaptată funcționării în cadrul unui sistem hibrid. Ambele modele dispun de două motoare electrice, dintre care unul are rol de starter/generator iar celălalt reprezintă motorul electric principal.
Arhitectura folosită de Renault pentru cele două modele hibride seamănă destul de mult cu cea introdusă de Toyota pe Prius și ulterior pe celelalte modele hibride ale sale. Vorbim așadar de o configurație hibridă de tip serie-paralel, care poate funcționa în oricare dintre configurațiile posibile – doar cu motorul electric, doar cu cel termic sau o combinație dintre cele două. În acest ultim caz, motorul electric poate completa cuplul furnizat de motorul termic, în cazul accelerațiilor puternice (hibrid paralel), sau poate funcționa alimentat cu curent generat de motorul termic (hibrid serial). În total, Renault spune că sunt posibile 15 combinații de moduri de funcționare între diferitele motoare și rapoartele de transmisie ale cutiei de viteze.
Spre deosebire de alți producători, care au preferat soluții mai simple, cu motorul electric integrat într-o cutie de viteze normală (de regulă cu dublu ambreiaj), Renault a ales soluția pe care a dezvoltat-o și Toyota pentru Prius. Aceasta integrează în aceeași carcasă motorul electric principal și un mecanism cu angrenaje planetare (Renault numește această soluție „Smart multi-mode hybrid gearbox” care permite varierea în limite largi a raportului de transmisie. De asemenea, la fel ca în cazul soluției Toyota, ambreiajul lipsește, nefiind necesar. Pornirea de pe loc se face exclusiv cu motorul electric, motorul termic pornind ulterior în funcție de necesitate.
Renault Captur E-Tech, care va fi disponibil exclusiv ca versiune plug-in, beneficiază nu doar de o baterie cu capacitate mai mare, ci și de o putere mai mare a sistemului hibrid, care ajunge la 160 CP. Autonomia în modul electric este de 50 km/h în ciclul mixt WLTP și ajunge la 65 de kilometri în cazul ciclului urban WLTP. După epuizarea bateriei principale, Captur E-Tech plug-in poate rula în continuare ca un model full-hibrid obișnuit.