Renault anunță că va dezvolta baterii LFP pentru noile sale mașini electrice. Costurile vor scădea cu până la 20%
Renault transmite că va începe dezvoltarea de noi baterii cu tehnologie LFP. Acestea vor fi folosite pentru viitoarele sale mașini electrice.
Ampere, noua divizie de dezvoltare a tehnologiilor pentru mașinile electrice din cadrul Renault, anunță extinderea ofertei sale de baterii, prin integrarea tehnologiei LFP (Litiu Fier Fosfat) alături de bateriile NMC (Nichel Mangan Cobalt), utilizată în prezent de Grupul Renault.
Compania anunță că Ampere a lucrat îndeaproape cu furnizorii LG Energy Solution și CATL pentru a pune bazele, pe continentul european, unui lanț valoric integrat. Acești doi parteneri vor furniza Ampere baterii LFP ce vor echipa mai multe modele din gamele Renault și Alpine și vor acoperi nevoile de baterii cu această tehnologie până în 2030.
Renault va dezvolta cu ajutorul furnizorilor tehnologia Cell-to-Pack
În același timp, echipele Ampere au dezvoltat alături de LG Energy Solution tehnologia Cell-to-Pack. În premieră pentru bateriile de tip „pouch”, această tehnologie face posibilă creșterea autonomiei vehiculelor echipate cu chimie LFP prin integrarea mai multor celule și, prin urmare, prin creșterea energiei la bord, într-un spațiu dat. Tehnologia Cell-to-Pack contribuie, de asemenea, la reducerea costurilor bateriilor.
Se pare că integrarea tehnologiilor LFP și Cell-to-Pack va permite companiei Ampere să scadă costul bateriilor pe vehiculele sale cu aproximativ 20%, începând cu anul 2026.
Bateriile LFP vor fi produse la uzina CATL din Ungaria, în timp ce celulele LFP și cele NMC vor fi fabricate de către LG Energy Solution în uzina din Polonia. Asamblarea finală a bateriilor va avea loc în Franța, la uzina Ampere ElectriCity din Douai.