Renault 4 renaște sub forma unui crossover subcompact. Tot ce trebuie să știi despre noul model electric – GALERIE FOTO

Publicat: 14 10. 2024, 10:30
Actualizat: 14 10. 2024, 10:58

Producătorul francez a dezvăluit oficial noul Renault 4 la Salonul Auto de la Paris, însă am avut ocazia de lua parte la o prezentare detaliată cu o săptămână înainte ca mașina să fie arătată publicului larg. Avem toate detaliile despre cel mai nou crossover electric al producătorului din Hexagon.

Pasionații auto își aduc aminte cu siguranță de Renault 4, mașină care a fost produsă între 1961 și 1992, fiind unul dintre cele mai importante modele pentru Renault. De-a lungul anilor, au fost produse peste 8 milioane de exemplare, în diferite configurații, iar în 2024, Renault 4 renaște.

Anunțat la Salonul Auto de la Paris 2022 cu mașina de expoziție 4EVER Trophy, Renault 4 E-Tech electric se bazează pe ADN-ul modelului original pentru a se reinventa ca o mașină compactă versatilă, care vrea să se adrese clientului modern. Renault spune că a ales o abordare „emoțională” cu care să atragă noi clienți, iar acest lucru se vede atât în cazul lui 5, cât și în cazul noului 4.

Designul este inspirat de clasicul Renault 4L

Construit pe aceeași platformă cu Renault 5, noul Renault 4 îmbină motive clasice de design cu trăsături specifice de SUV. Cu o gardă la sol de 18,1 centimetri, mai mare decât cea a lui Captur, noul 4 păstrează detalii care au definit modul în care predecesorul său arată.

Partea frontală este dominată de un panou ce măsoară 145 cm în lățime și care înglobează blocurile optice, elementul care aduce aminte de grila unei mașini tradiționale și logo-ul Renault iluminat. Tot acest element este înconjurat cu un contur LED, astfel că va fi ușor să îți dai seama cu ce mașină ai de-a face. Atât ziua, cât și noaptea.

Noul Renault 4 măsoară 4,14 m în lungime, 1,80 m lățime, 1,57 m înălțime și are un ampatament extins, comparativ cu 5, acesta măsurând 2,62 m. Mașina are proporții clare de crossover, însă îți vei da seama rapid că ADN-ul vechiului 4 se regăsește în noul mode: geamul spate trapezoidal, stopurile verticale, până și striațiile de pe uși, toate sunt trimiteri directe la modelul clasic.

Mare parte din interior este împărțită cu Renault 5

Dar asta nu înseamnă că 4 nu are propriile sale trucuri. Într-adevăr, planșa de bord este aceeași, fețele de uși sunt similare, la fel și scaunele față. Totuși, Renault 4 se vrea o mașină mai potrivită pentru familii, astfel că oferă mai mult spațiu pentru pasagerii din spate și soluții de depozitare versatile pentru bagaje.

Spre exemplu, portbagajul noului model măsoară 420 de litri, iar sub podeaua falsă, care poate fi ridicată în două jumătăți separate, vom regăsi o cutie de depozitare ce poate fi scoasă. Aceasta are mânere și poate fi folosită pentru a transporta și depozita diverse obiecte. În plus, scaunul pasagerului are un mecanism ce îi permite să fie rabatat, astfel că suprafața de încărcare crește și putem încărca obiecte lungi, precum o placă de surf.

În standard, Renault 4 este echipat de 7 inch (10,1 inch la echipările superioare) și un ecran central de 10 inch, care rulează Android Automotive. Există o listă lungă de aplicații ce pot fi descărcate din Play Store, printre care se numără și Waze sau Spotify, care vor face interacțiunea cu mașina mai ușoară. De asemenea, Google Maps este serviciul de navigație standard, dat fiind că este un sistem de operare bazat pe Android.

Iar cei care vor să uite de tehnologie să se conecteze mai mult cu natura vor putea echipa mașina cu un plafon retractabil din material textil. Deocamdată, acesta este doar negru, dar oficialii companiei au declarat că vor lua în calcul și alte culori și modele.

Până la 400 de kilometri autonomie

Noul Renault 4 este construit pe aceeași platformă AmpR Small cu Renault 5. Este puțin mai mare, dar multe dintre componente sunt împărțite între cele două modele.

Renault 4 va fi disponibil în două versiuni, ambele pur electrice. Prima dintre ele folosește o baterie de 40 kWh și un motor electric de 120 CP și 225 Nm. Despre aceasta, Renault declară că va putea parcurge peste 300 km cu o încărcare.

Cealaltă versiune folosește o baterie de 52 kWh și un motor mai puternic, de 150 CP și 245 Nm, cu o autonomie WLTP de până la 400 km. Ambele variante au încărcare AC la 11 kW și posibilitatea de a alimenta dispozitive electronice prin intermediul Vehicle to Load (V2L). Bateria de 40 kWh are o viteză maximă de încărcare DC de 80 kW, iar cea de 52 kWh se poate încărca cu maximum kW.

Deocamdată nu avem prețuri pentru noul Renault 4, însă mașina va putea fi văzută la standul producătorului din cadrul Salonului Auto de la Paris 2024. Tot acolo vor putea fi văzute și alte noutăți, cum ar fi conceptul Embleme, dar și alte lansări proaspete din grup, cum ar fi Dacia Bigster.

 VIDEO