Regiunile istorice ale României vor fi legate de autostrăzi: Nu pentru mașini, ci pentru biciclete!
Regiunile istorice ale României vor fi legate de autostrăzi, dar nu pentru mașini, ci pentru biciclete! Proiectul va înghiți 120 de milioane de euro din fondul pentru tranziție verde digitală al Ministerului Dezvoltării.
Intră în Galeria FOTO
România, putem spune fără să greșim, nu este o țară foarte prietenoasă cu cei care călătoresc pe două roți. În special dacă le lipsește și motorul, vehiculele cu două roți sunt privite nu ca un mijloc de transport ecologic, ci ca o piedică pentru șoferi. O dovedesc în primul rând statisticile de accidente, în care bicicliștii și motocicliștii ocupă un număr alarmant la rubrica decese.
În prezent, bicicliștii se bat cu autoritățile locale pentru dreptul de a circula în orașe pe piste speciale, care să le garanteze siguranța în trafic. În țările civilizate, bicicletele sunt mijlocul de transport favorizat, iar autoritățile asigură adevărate autostrăzi pentru bicicliști, inclusiv pentru călătorii internaționale.
În acest context, ministrul dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Cseke Attila, a anunțat alocarea a 120 de milioane de euro din Fondul local pentru tranziție verde digitală pentru realizarea unor trasee cicloturistice naționale.
Autostrăzi pentru biciclete, integrate în rețeaua internațională: Care este traseul acestora
Din acest buget ar trebui să fie realizate două trasee de pistă de bicicletă care să lege Transilvania (până la Drobeta – Turnu Severin) și Moldova (până la Galați) de traseele paneuropene Eurovelo 6 și respectiv Eurovelo 13. Cele două trasee se întind de-a lungul Dunării, până la Deltă, însă sunt neîntreținute și, pe anumite porțiuni, nefuncționale.
”Foarte pe scurt, prin România trec două tronsoane europene. Așa cum este la autostrăzi, există și pe piste de biciclete. Amândouă sunt pe marginea sau alăturate Dunării. În acest proiect dorim să legăm regiunile istorice ale țării cu alte două trasee cicloturistice. Unul care va veni prin Transilvania și unul care va veni prin Moldova (…) Acesta este un proiect de 120 de milioane, foarte ambițios, în implementarea căruia va exista un parteneriat cu consiliile județene din țară pentru că acest proiect nu poate fi implementat fără autoritățile locale” a spus Cseke Attila.
În România, itinerariul Eurovelo 13 traversează trei județe ale țării (Timiș, Caraș Severin și Mehedinți) și are o lungime totală de 280 km.
A doua parte a Traseului din România face legătura cu Eurovelo 6 – Atlantic – Marea Neagră de-a lungul Dunării.