Registrul Auto Român implementează serviciul „CIV prin curier”
Registrul Auto Român implementează serviciul „CIV prin curier”, începând de luni, 18 iulie 2022.
Registrul Auto Român urmează să pună în aplicare serviciul care oferă livrarea Cărții de Identitate a Vehiculului prin curier, la domiciliu. Astfel, persoanele care solicită eliberarea Cărții de Identitate a Vehiculului vor putea opta pentru expedierea acesteia la o anumită adresă specificată, prin intermediul unui serviciu de curierat rapid. Actul va ajunge la destinatar, conform spuselor oficialilor, în doar trei zile lucrătoare.
Alina Niță, Director General RAR a declarat următoarele: „Mai exact, când veniți cu autovehiculul la RAR, după identificare și verificare, puteți pleca fără să mai așteptați eliberarea actului (CIV). Îl veți primi prin curier, dacă solicitați acest lucru, în maximum 3 zile lucrătoare, termen care poate fi prelungit doar în situația excepțională în care emiterea CIV este condiționată de răspunsul altor entități externe. RAR NU taxează acest serviciu. Veți plăti doar taxa de curierat la primirea documentelor.”
Cum funcționează serviciul CIV prin curier
Clienții vor putea menționa pe cererea de activitate pe care o completează la sediul RAR faptul că doresc primirea CIV prin curier. Ei vor trebui să scaneze cu un telefon mobil un cod QR. Acesta permite accesarea directă a linkului pentru înregistrarea solicitării. Aceste facilități vor fi disponibile la intrarea în fiecare reprezentanță RAR din țară.
De asemenea, rămâne în vigoare și opțiunea de ridicare personală a Cărții de Identitate a Vehiculului. Acest lucru se va face, ca până acum, direct de la ghișeul reprezentanței teritoriale unde a fost efectuată activitatea.
Conform celor spus de Registrul Auto Român, noul serviciu a fost conceput, în special, în beneficiul clienților care nu au domiciliul în orașele reședință de județ. De obicei, acestea sunt locurile unde sunt situate, de regulă, reprezentanțele RAR. Astfel, ei nu vor mai avea de parcurs distanțe mai mari pentru revenire. De asemenea, prin acest demers se încearcă și decongestionarea zonei de așteptare pentru clienți din cadrul instituiților.