Refuză să ”moară”: Mazda RX-8 Spirit R, încă 1.000 de exemplare
Prima oară, Mazda RX-8 apărea ca un concept în 2001, decizia de a băga maşina în producţie de serie în 2003 fiind considerată destul de riscantă. Însă, foarte rapid, în ciuda preţului şi a întreţinerii mai delicate a motorului rotativ Wankel, Mazda RX-8 a devenit o mică vedetă şi şi-a format un cerc puternic de fani.
După aproape 9 ani de carieră şi peste 190.000 de exemplare produse, în toamna lui 2011 oficialii au decis să pună capăt vieţii acestei generaţii Mazda RX-8 printr-o ediţie specială, Spirit R, realizată în 1.000 de exemplare doar pentru piaţa auto japoneză.
Însă iată că fanii din multe alte ţări au cerut insistent ca această versiune specială să fie disponibilă şi la ei, aşa încât acum oficialii au dat undă verde producerii a încă 1.000 de exemplare Mazda RX-8 Spirit R, încetarea producţiei acestui model fiind amânată până în iunie 2012.
Mazda RX-8 Spirit R aduce în plus, faţă de versiunea de bază, accesorii aerodinamice discrete, scaune sport Recaro speciale pentru această ediţie specială de final de carieră, jante de 19 inch vopsite într-o vopsea bronz specială sau arcuri şi amortizoare de origine Bilstein. Motorul Wankel rămâne nemodificat, fiind oferit atât cu o cutie automată, cât şi cu cea manuală (foarte populară printre fani).
Deocamdată, nu au fost comunicate date privind pieţele pe care vor fi vândute aceste 1.000 de exemplare suplimentare, nici preţul. Un lucru este cert: simpatia pentru acest model este foarte mare, iar Mazda ar face o greşeală să nu propună un urmaş al lui RX-8.
http://cache.tare.ro/4f9e749f09eec/videoplayer.swf?key=28539cd0708c93822fa893456f702760