SSC Tuatara este cea mai rapidă mașină de serie din lume, după ce a spulberat recordul deținut anterior de Bugatti Chiron. Viteza maximă atinsă pe o șosea din Las Vegas a fost de aproape 533 de kilometri pe oră.
Producătorul american SSC a anunțat că modelul său, Tuatara, a stabilit un nou record de viteză pentru un model de serie. Încercarea s-a desfășurat pe un sector de 11,3 km al autostrăzii State Route 160 care se întinde între Las Vegas și Pahrump, în Nevada. Viteza maximă atinsă de SSC Tuatara în timpul probei a fost de aproape 533 de kilometri pe oră, dar recordul omologat conform criteriilor Guiness este de 508,73 km/h.
Pentru a fi omologată în Cartea Recordurilor Guiness, reușita celor de la SSC a respectat câteva reguli de bază, care au făcut ca valoarea consemnată să nu fie aceeași cu viteza maximă atinsă. Astfel, mașina a parcurs distanța de 11,3 km în ambele sensuri, recordul consemnat fiind o medie a celor două rezultate. Alte criterii impun ca proba să se desfășoare pe un drum public, iar mașina să fie echipată cu anvelope de șosea și alimentată cu combustibil obișnuit.
Potrivit pilotului Olivier Webb, cel care a condus mașina, SSC Tuatara nu și-a atins limitele în această probă, dar vântul lateral nu a permis atingerea unei viteze mai mari. Modelul cu care a încercat tentativa de record aparține unui client privat, a fost alimentat cu combustibil E85 obișnuit, anvelopele fiind Michelin Pilot Sport Cup 2. Webb a atins o viteză maximă de 484,53 km/h într-un sens al autostrăzii și 532,93 în sensul celălalt. Prin urmare, viteza omologată de Guiness este media celor două valori – 508,73 km/h.
„Pe măsură ce mă apropiam de 532 km/h, Tuatara a accelerat cu aproape 35 km/h în ultimele cinci secunde. Încă trăgea bine, nu dădea niciun semn de oboseală. Doar vântul lateral ne-au împidicat să atingem limitele mașinii”, a declarat Webb la final.
Mașina condusă de Webb aparține lui Larry Caplin și este primul exemplar de serie produs al modelului Tuatara. Caplin a primit mașina anul trecut, cu prilejul evenimentului Car Week de la Monterey. Potrivit șefului SSC Jerod Shelby, anvelopele mașinii au fost umflate cu o presiune mai mare de azot, fără a preciza însă care a fost valoarea. De asemenea, eleronul active a fost blocat în poziția de viteză, pentru a nu se retrage sau înclina în timpul probei. De asemenea, modul de rulare selectat a fost „Track”, care asigură o gardă la sol minimă.
Recordul anunțat anterior de Bugatti pentru Chiron (490 km/h) nu respectă criteriile Guiness pentru a putea fi omologat. Mai exact, această viteză a fost atinsă pe circuit, nu pe un drum public, iar proba nu s-a desfășurat în ambele sensuri.
Sursa: Motorauthority.com