Record de vânzări în China. Peste 1,5 milioane de mașini electrice și PHEV au fost cumpărate doar în noiembrie
Un nou record de vânzări a fost atins pe piața auto din China. Peste 1,5 milioane de mașini electrificate au fost vândute în noiembrie.
Pentru a treia lună la rând, piața auto din China stabilește un nou record de vânzări pentru modele electrificate. În septembrie, a fost cumpărate aproape 1,3 milioane de unități, în octombrie peste 1,4 milioane, iar în noiembrie valoare a ajuns la circa 1,51 milioane de mașini electrice și PHEV.
Cifrele reprezintă vânzările de vehicule NEV (o combinație de mașini electrice, hibride plug-in și mașini alimentate cu hidrogen) din China, care depășesc performanțe și stabilesc noi recorduri în fiecare lună. Aceasta este acum a treia lună consecutiv în care aceste mașini electrificate stabilesc un nou record de vânzări în China.
Potrivit Motor1, în China au fost fabricate 1.512.000 de astfel de vehicule electrificate, dintre care 1.429.000 pentru piața locală (+53,8% față de noiembrie 2023 și +9,7% față de octombrie 2024) și 83.000 pentru export.
Mașinile electrice și PHEV sunt din ce în ce mai populare în China
Astfel, cota de piață a mașinilor cu emisii zero sau scăzute în China este, prin urmare, de 45,6%. În practică, aproape o mașină din două este electrică, PHEV sau alimentată cu hidrogen.
Domină mașinile complet electrice, cu 908.000 de unități înmatriculate (+7,8% față de luna precedentă), urmate de 604.000 de PHEV și câteva vehicule alimentate cu hidrogen.
BYD este cel mai popular producător în acest segment al mașinilor electrificate. Chinezii de la BYD domină clasamentul, cu 506.804 de mașini electrificate livrate în noiembrie 2024, dintre care 198.065 au fost mașini complet electrice. Geely, cu 122.453 de mașini electrificate, dintre care 9.133 mașini complet electrice și SAIC, cu 176.869 de unități completează podiumul.
Producătorii chinezi devin din ce în ce mai prezenți și în Europa, cu toate că noile taxe impuse pentru mașinile electrice fabricate în China înseamnă o majorare a prețurilor. Totuși, pentru a evita pe cât de mult posibil aceste taxe, producătorii chinezi vor să aducă mai multe modele hibride în Europa, pentru a-și completa oferta.