Un camion electric a bătut recordul de autonomie pentru vehicule de mare tonaj. Ce distanță a parcurs colosul cu emisii zero? Aproape 23 de ore a durat testul desfșurat pe un circuit din Germania.
Testul a avut loc nu în condiții de trafic real, ci pe o pistă specială, Contidrom, cu o lungime de 2,8 kilometri, pusă la dispoziție de centrul Contitech de la Hanovra. Producătorul de camioane electrice Futuricum, gigantul din domeniul livrărilor și compania Continental AG și-au unit forțele pentru a reuși acest parcurs unic, recunoscut deja de Cartea Recordurilor Guinness.
Astfel, camionul a reușit să ruleze nu mai puțin de 1.099 de kilometri cu un plin de baterie. Unitatea care stochează energia are o capacitate de 680 kWh. Doi șoferi au parcurs cele 392 de tururi. Fiecare a condus câte 4,5 ore, interval urmat de o pauză cu o durată identică. 22 de ore și 56 de minute a durat întregul test. Consumul mediu înregistrat pe durata testului a fost de 58 kWh/100 km.
Testarea s-a încheiat în turul cu numărul 393 când bateria arăta un nivel de energie de 2%.
Vehiculul a rulat cu o viteză de 50 km/h. Organizatorii susțin că este o viteză uzuală, realistă pentru un camion, care simulează condițiile de trafic real. 15,5 tone a fost greutatea totală a ansamblului format din cap tractor și remorcă.
În mod normal, un astfel de ansamblu este capabil, susțin cei de la Futuricum, să parcurgă până la 780 de kilometri cu un plin de baterie. Vehiculul implicat în test face parte din flota DPD. Acesta transportă marfă pe șoselele din Elveția din luna mai a acestui an.
La baza comionului Futuricum se află un Volvo FH. Bateriile sunt achiziționate sub formă de module de la compania BMW. Compania Volvo Trucks este acționar majoritar al Designwerk Technologies AG, deținător al brand-ului Futuricum.