Piața auto din China a înregistrat un nou record în luna iulie a acestui an. Jumătate dintre mașinile noi vândute au fost fie electrice, fie plug-in hibrid.
Jumătate din toate vehiculele vândute luna trecută în China au fost ori vehicule complet electrice, ori hibride plug-in, un nivel care arată cât de departe a ajuns cea mai mare piaţă auto din lume cu adoptarea EV, comparativ cu pieţele occidentale, transmite Reuters via Agerpres.
Luna iulie a adus un nou record pentru vânzările de mașini electrice și hibride cu încărcare la priză în China. Astfel, în urma unei creșteri de 37%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, mașinile electrice și PHEV au reprezentat 50,7% dintre mașinile noi vândute luna trecută în China.
Ritmul de creştere al acestor categorii de mașini a accelerat de la avansul de 28,6% din iunie. Vânzările de vehicule complet electrice au urcat cu 14,3% luna trecută, faţă de o expansiune de 9,9% în iunie.
Cu toate acestea, vânzările totale de maşini pe piaţa din China au scăzut cu 3,1% în iulie. Este a patra lună de declin consecutiv, ceea ce arată că subvenţiile guvernamentale nu au reuşit să-i atragă pe consumatori, care sunt prudenţi în legătură cu cheltuielile masive, pe fondul redresării lente a economiei.
La finalul lunii trecute, autorităţile de la Beijing au anunţat dublarea subvenţiilor în numerar pentru achiziţionarea de vehicule, la 20.000 yuani (2.552 de euro) per achiziţie. În plus, unele oraşe au relaxat restricţiile pentru achiziționarea de mașini.
În același timp, producătorii chinezi continuă să devină tot mai populari în Europa. Spre exemplu, în luna iunie a acestui an, 11% dintre mașinile electrice vândute în Uniunea Europeană au fost de la producători chinezi.