Cei care sunt la curent cu recordurile de pe Nurburgring ştiu că
Nissan a făcut destule furori cu supercarul GT-R. Care le-a cam
dat peste nas unor modele cu sigle mult mai răsunătoare: Audi, BMW
sau chiar Porsche.
Aşa încât, la recentul eveniment Goodwood Festival of Speed, cei de la Nissan
s-au prezentat cu o idee inedită, sub sloganul „Cum să îi
batem pe nemţi”: pe lateralele maşinilor Nissan au fost
desenate siglele concurenţilor mai sus menţionaţi, în dreptul
acestora apărând nişte liniuţe tăiate – ştiţi stilul, la fel făceau
şi aviatorii din primele două războaie mondiale, pentru a arăta
câţi adversari au doborât.
O idee foarte interesantă, nu? Cu siguranţă, mai ales că Audi şi
BMW (cunoscuţi pentru rivalitatea acerbă în domeniul reclamelor) i-au
şi felicitat pe cei de la Nissan UK pentru această idee.
Cei de la Porsche, însă, au fost deranjaţi destul de mult se
pare, recurgând, nici mai mult, nici mai puţin, la chemarea
în instanţă a celor de la Nissan! Însă versiunea oficială
nu a fost pentru că s-au simţit jigniţi de reclamă (ceea ce pare
evident), ci pentru… utilizarea fără permisiune a siglei
Porsche.
Ca urmare, cei de la Nissan s-au văzit nevoiţi să înlocuiască
sigla cu denumirea „Porsche”. Însă ne întrebăm dacă această reacţie
exagerată, care demonstrează că nemţii nu prea au simţul
umorului, nu va fi în beneficiul celor de la Nissan: se
ştie că adevărul înţeapă, iar cei de la Porsche s-au arătat foarte
„înţepaţi”.