Începutul anilor ’90 a adus pentru Dacia o nouă provocare: cum să rămâi relevant într-o piaţă auto liberă, extrem de competitivă? Răspunsul la această întrebare a fost o campanie de promovare făcută destul de stângaci, bazată pe sloganul neinspirat „A nice car for nice people!”.
Astăzi, Dacia este una dintre cele mai vândute mărci auto din Europa, însă nu s-ar fi ajuns aici dacă Renault nu intra în peisaj în 1999, când a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni pentru compania auto românească.
Înainte de trecerea sub aripa Renault, cei de la Dacia au încercat apa cu degetul printr-o campanie care s-a bazat pe sloganul „A nice car for nice people!” sau, mai pe româneşte, „o maşină frumoasă pentru oameni frumoşi”. În esenţă, nu a fost o idee foarte rea, însă realizarea broşurilor în limba engleză, cel mai probabil pentru export, a lăsat de dorit.
În imaginile preluate de pe blogul Volga Neagră se poate vedea cum traducerile stângace şi formulările seci încercau să promoveze marca românească peste hotare. De exemplu, binecunoscuta Dacia 1310 era descrisă astfel: „Dacă îţi place foarte mult să călătoreşti, Dacia 1310 Sedan îţi va oferi siguranţa şi confortul de care ai nevoie. Încearcă acum calităţile acestui model!”