Reacția CNAIR la șantierul abandonat de pe Autostrada Transilvania

Publicat: 28 10. 2020, 12:49
Actualizat: 28 10. 2020, 12:49

Reacția CNAIR la șantierul abandonat de pe Autostrada Transilvania nu s-a lăsat așteptată. Compania Națională de Drumuri se poartă cu mănuși față de constructorul lotului Chețani Câmpia Turzii, care mai are și alte proiecte de infrastructură aflate în derulare.

Intră în Galeria FOTO

Tronsonul Chețani Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania a fost abandona de antreprenorul Straco, o companie aflată în reorganizare. Cei de la Straco au dispărut aproape în totalitate din șantier, iar subcontractorul pe partea de structuri Baxcom nu a fost plătit pentru lucrările executate și a părăsit lucrarea.

În prezent doar subcontractorul pe partea de terasamente (Marcotim) mai este mobilizat, însă în lipsa plăților și a aprovizionării cu materiale din partea Straco, în scurt timp acesta va intra în incapacitate de a asigura consumabilele în șantier și de a plăti salarii sau taxe.

În această situație, CNAIR ezită să ia o decizie fermă în legătură cu contractul celor de la Straco pentru lotul Chețani Câmpia Turzii deoarece aceeași firmă are în lucru pasajul de la Domnești de pe Centura Capitalei.

Ce spune CNAIR despre șantierul abandonat de pe Autostrada Transilvania

„Acest sector de autostradă este unul dintre sectoarele restante. Este un contract vechi și ne-am propus ca până în vara anului ce vine să fie dat în trafic. Preocuparea noastră cea mai mare în clipa de față este, pe lângă mobilizarea pe șantier, plata corectă și la timp a antreprenorilor și a furnizorilor de materiale de construcții”, a declarat Mariana Ioniță, șefa CNAIR, pentru Digi24.ro.

Potrivit celor de Asociația Pro Infrastructură, plata directă a subcontractorilor este singura soluție pentru continuarea lucrărilor pe cei 16 km ai tronsonului Chețani Câmpia Turzii.

„CNAIR a făcut eforturi uriașe să susțină și să sprijine firma Straco având în vedere că este o firmă românească și le suntem în continuare alături cu o singură condiție: să plătească la timp subantreprenorii și furnizorii de materiale. Ne dorim să putem plăti noi direct subantreprenorilor. Termenul nostru de finalizare este vara anului viitor. Se poate merge până la organizarea unei noi proceduri de achiziție publică în cazul în care nu ajungem la o cale de compromis cu firma Straco”, a mai spus Mariana Ioniță.