Ce nu s-a întâmplat în aproape 3 decenii de la Revoluţie, se va întâmpla peste noapte în România. Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a găsit o formulare care ne-a dat speranţa că am găsit o minune prin care recuperăm timpul pierdut. Este vorba de fapt despre lansarea proiectelor, o exprimare tehnică, una de manual de politician.
„Am deblocat până acum proiecte de infrastructură care valorează în total 14 miliarde de euro. Lansăm 800 de kilometri de autostrăzi, cu proiectele pe care deja le ştiţi foarte bine, aş menţiona Autostrada Sibiu-Piteşti (tronsoanele de la capete, loturile 1 şi 5), Centura de Sud a Bucureştiului, tronsonul Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni şi, integral, Craiova-Piteşti”, a declarat Răzvan Cuc, după o vizită pe care premierul Mihai Tudose a efectuat-o la Ministerul Transporturilor.
Răzvan Cuc a mai spus că i-a prezentat premierului un calendar cu vizitele pe care le va efectua la şantierele de autostrăzi şi că, în urma vizitelor efectuate în prima jumătate a acestui an, a întâlnit şi constructori care nu erau pregătiţi corespunzător. „I-am prezentat premierului o listă cu constructorii neserioşi, dar şi o listă cu contestatarii de meserie. Vom pregăti un proiect de HG (n.n.- un proiect de Hotărâre de Guvern) prin care să eliminăm aceste contestaţii care ne blochează proiectele ani la rând”, a spus ministrul Transporturilor.
În urma vizitei la minister, premierul Mihai Tudose a precizat că la licitaţiile pentru infrastructură „preţul contează prea mult” şi „ar trebui să schimbăm ceva în această privinţă”.
„Acum, preţul contează prea mult, cred că ar trebui să prevaleze calitatea execuţiei şi garanţia lucrărilor, poate chiar mai mult decât preţul”, a afirmat premierul.
Referitor la propunerile de preluare a Metrolui bucureştean de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, premierul a precizat că „doamna primar are dreptate când spune că Bucureştiul este totuşi capitala ţării şi motorul economiei”, dar aceste probleme legate de infrastructură „le vom discuta instituţional”.