Războiul franco-german din industria auto trece la alt nivel. DS prezintă noul său DS 9, care marchează revenirea brand-ului francez premium în segmentul limuzinelor.
Apar detalii noi despre limuzina dezvăluită oficial în urmă cu nouă luni. Noul DS 9 are la bază platforma EMP2. Trei versiuni vor fi disponibile în momentul lansării. Est vorba despre PureTech 225 Automatic cu motor pe benzină și despre două unități plug-in hybrid, E-TENSE 4×4 360 și E-TENSE 225.
Vârful de gamă, DS 9 E-TENSE 4×4 360 integrează două motoare electrice, de 110, respectiv 113 cai putere, și un motor termic PureTech de 200 de cai putere pentru un total de 360 de cai putere și 520 Nm. Această versiune vine cu jante Munich de 20 de inci și etriere de culoare neagră cu inscripția DS Performance.
Versiunea E-TENSE 225 poate rula până la 48 de kilometri cu emisii zero, utilizând energia stocată în bateria cu o capacitate de 11,9 kWh. În modul hibrid, consumul de carburant este de doar 1,5 l/100 km, conform ciclului de testare WLTP.
Două echipări vor fi disponibile în momentul lansării. Este vorba despre Performance Line + și Rivoli +. Line + vine cu o cabină cu Alcantara de culoare neagră și logo-uri cromate. Se pot observa inserții din cristal pe comutatoarele din consola centrală. Volanul multifuncțional este îmbrăcat în piele perforată. Pe portierele față și deasupra grilei negre apare inscripția DS Performance, iar pe capacul portbagajului iese în evidență o bandă cromată. Această versiune este echipată standard cu jante din aliaj Monaco de 19 inci.
DS 9 Rivoli + vine, de asemenea, cu materiale premium și finisaje care imită forma diamantului. Clientul poate comanda unul dintre cele trei interioare disponibile.
Noua limuzină beneficiază de tehnologie de ultimă oră. Mașina primește astfel funcții de rulare semi-autonomă Nivelul 2, integrate în sistemul DS Drive Assist, faruri DS Active LED Vision, sistemul de sonorizare FOCAL Electra. Proximity Keyless Entry & Start, monitorizarea atenției șoferului, monitorizarea unghiului mort, recunoașterea indicatoarelor rutiere și frânare automată de urgență, activă până la 140 km/h, sunt, de asemenea, pe listă.
Rival pentru BMW Seria 5 și Mercedes-Benz Clasa E, DS 9 poate fi comandat într-una dintre cele cinci culori exterioare disponibile: Pearl White, Midnight Blue, Pearl Crystal, Artense Grey și Perla Nera Black.
În Franța, noul DS9, care li se alătură, în portofoliul producătorului francez, modelelor DS 3 Crossback și DS 7 Crossback, pornește de la 47.700 de euro. Versiunea de top, cu sistem de propulsie hibrid, DS 9 E-TENSE 4×4 360 poate ajunge până la 80.000 de euro. Primii clienți își vor primi limuzina începând cu luna septembrie a anului viitor.