Răspunsul vine de la cei care ştiu unde e şi cum funcţionează mecanismul de măsurare

Autor: Alexandru Banu 19 iun. 2017 Știri auto
Răspunsul vine de la cei care ştiu unde e şi cum funcţionează mecanismul de măsurare

Popular Mechanics via Washington Post are răspunsul la întrebarea noastră. De câte ori nu aţi văzut vara o temperatură de 30 de grade la meteo şi 40 în maşină? Pentru că maşina a stat în soare? Nu chiar. Pentru că a stat într-un punct fix şi pentru că a captat căldură de la asfalt. Maşina nu are un termometru, ci un termistor, care, conform users.utcluj.ro, este o combinare a cuvintelor englezeşti „thermally sensitive resistor” (rezistenţă sensibilă termic). Această denumire descrie cu exactitate funcţia de bază a dispozitivului şi anume aceea de-a avea o schimbare de rezistenţă electrică predictibilă în funcţie de orice schimbare a temperaturii sale absolute. Adică nu e un termometru cu mercur, care în funcţie de diltarea sau contractarea lichidului, stabileşte o temperatură. El redă gradele Celsius din bord în funcţie de curentul electric din el, care e afectat de temperatură.

La maşinile noi, acest termistor este în spatele grilei radiatorului, aproapte de asfalt. Astfel, el captează dogoarea de la asfalt, care are mai multe grade decât aerul cald din atmosferă. Numai seara, când se răcoreşte, temperatura e mai aproape de adevăr.

Aceleaşi erori de temperatură reală se pot întâmpla şi iarna, când termistorul poate înregistra un asfalt mai cald decât aerul mai rece.   


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide