Răspunsul e surprinzător pentru proprietarii diesel

Publicat: 21 09. 2017, 10:41

 

Diesel sau benzină? Întrebarea rezistă. Deşi conusmul de motorină a crescut de la un an la altul, mai ales în Europa şi avantajele au fost confundate şi cu un trend la un moment dat, toată Planeta huleşte diesel-ul de la scandalul Volkswagen, încoace. Franţa şi Anglia vor să scape de el cât mai repede, cel mai târziu în 2040.

Deşi nu pare aproape, este un termen corect pentru extincţia cu totul a unei ramuri atât de importante în sectorul auto. Producătorii terbuie să-şi readapteze prognozele, să găsească soluţii care să le înlocuiască veniturile din diesel, să se menţină şi să ţină dimensiunea afacerilor la acelaşi nivel. Iar cum maşinile electrice stau încă la start, nu e uşor să razi din mintea producătorilor şi ac onsumatorilor jumătate din opţiuni – considerând că jumătatea bună e benzina.

Dacă luăm exemplul maşinilor electric / hibride, care se tot agită de 10 ani pentru o cotă infimă de piaţă (sub 2%), înţelegeţi de ce diesel-ul nu poate să dispară mai devreme de 2040. Şi încă e o discuţie despre corectitudinea din piaţa diesel, despre avantajele şi dezavantajele pe care le trage după el.

Cel mai important şi palpabil pentru client este cel al consumului. Consumul e direct proporţional cu emisiile de noxe (unde avem CO2 şi oxizi de azot). Mediul s-a schimbat foarte mult, vremea a luat-o la vale peste tot, iar calotele se topesc. Mai simplu decât să dai vin ape transport, nu e. Iar atunci când trebuie să alegi între benzină şi diesel, începi să te gândeşti la problema poluării. 

Ministerul Transportului din Germania spune că maşinile diesel noi nu dăunează mai mult mediului cu dioxid de carbon deccât motoarele cu benzină. Producţia de maşini din Germania e cea mai mare din lume, cu peste 800.000 de angajaţi. Problema a apărut în momentul în care Volkswagen a recunoscut că a trucat testele de emisii din SUA.

Grupul de presă Funke a publicat răspunsul Ministerului Transportului către activiştii “verzi” din Germania care susţineau că maşinile diesel înmatriculate în Germania, în anul 2016, emiteau 129 de grame CO2  / km în medie, cu 1 gram în plus comparativ cu emisiile de CO2 ale maşinilor cu motoare pe benzină.

În ultimii 10 ani, emisiile celor două tipuri de maşini au fost similare, însă au scăzut mult cot la cot datorită eforturilor pe care le-au făcut constructorii ca să reducă poluarea. Deşi se pare că au un management mai bun al consumului şi al eficienţei, maşinile diesel consumă mai mult pentru că sunt mai grele şi au nevoie de mai mult efort cinetic, implicit mai multe resurse de energie în momentul arderii motorinei.

Stephan Kuehn, reprezentant al Partidului Die Gruenen, nu crede în mitul care spune că maşinile diesel projează mediul. Şi el crede că fiind mai grele şi puternice, anulează avantajul unui motor teoretic mai eficient în procesul termic. Rezultatele au fost cumulate din cercetarea pe maşini noi. 

Sursă Autonews.com, autor Alexandru Banu