RAR 2020. Cum se stabilește încadrarea unei mașini în normele de poluare

Autor: ProMotor 31 oct. 2019 Știri auto
RAR 2020. Cum se stabilește încadrarea unei mașini în normele de poluare

Pentru a stabili încadrarea unei mașini second hand aduse din import în normele de poluare nu e suficient să consultați actele de proveniență ale mașinii, ci trebuie să mergeți la o reprezentanță a Registrului Auto Român (RAR) și să completați o cerere de consultanță cu datele de pe autovehicul.

Pentru bucureșteni și cei care circulă frecvent în centrul Capitalei, anul 2020 va aduce schimbări importante datorită intrării în vigoare a taxei Oxigen, care restricționează accesul mașinilor poluante în centru. Taxarea traficului poluant în inelul central al Bucureștiului se va face în funcție de norma de poluare a mașinii, dar acest aspect nu este suficient de clar pentru toată lumea. Dacă pentru mașinile înmatriculate acest lucru poate fi aflat din cartea de identitate a mașinii, pentru cele aduse recent din import procedura este mai complicată.

Cererea de consultanță nu trebuie neapărat depusă personal, orice persoană putând face asta, indiferent de localitatea de domiciliu. Cel care o va depune la sediul RAR o va putea completa pe loc, iar răspunsul va fi primit „în scurt timp”, după cum se precizează pe site-ul RAR. Dacă aveți, nu ar strica să atașați și o copie a „certificatului de conformitate” a vehiculului eliberat de producător și chiar o copie a actului de înmatriculare.

Încadrarea autovehiculelor în gradul de poluare chimică se realizează având la bază o serie de informaţii complexe de natură tehnică ce provin, în special, din dosarele de omologare ale acestora şi care sunt disponibile în anumite baze de date europene la care R.A.R. are acces, la fel ca toate celelalte autorităţi de omologare europene, sub un regim controlat şi printr-un număr limitat de utilizatori.

Încadrarea în normele de poluare:  Este norma D3/D4 din Germania echivalentă cu Euro 3 în România ?

„D”-urile sunt norme fiscale germane ce nu au legătură cu omologările europene realizate de către autorităţile competente în baza actelor de reglementare ale UE. Nu există o corespondenţă directă şi imediată între aceste codificări naţionale germane cu privire la poluare şi „paşii” generic denumiţi „Euro” care atestă respectarea anumitor acte de reglementare europene (directive/regulamente).


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide