Raportul TÜV 2023: Acestea sunt cele mai stricăcioase mașini
TÜV este prescurtarea de la Technischer Überwachungsverein în limba germană, ceea ce înseamnă Asociația de Inspecție Tehnică.
Aceasta este alcătuită din companii independente care testează, inspectează și certifică tehnologiile, produsele și sistemele pentru a se asigura de potențialele pericole și pentru a preveni daunele. TÜV a fost creată pentru a testa, revizui și reglementa produsele și tehnologiile pentru a preveni accidentele și a elimina defectele.
Într-un articol publicat de ADAC se arată că TÜV a evaluat aproximativ 9,6 milioane de mașini în perioada iulie 2021 – iunie 2022 și a înregistrat defectele constatate. Cele 226 de modele de vehicule examinate au fost împărțite în cinci categorii de vârstă.
Cele mai stricăcioase mașini din raportul TÜV 2023
În grupul de mașini cu o vechime de 2-3 ani se află 4 modele. Astfel, cu o rată de defecțiuni de 11.6% se află Dacia Logan, apoi urmează Dacia Docker (10.8%), Volkswagen Sharan (9.4%) și Citroën C3 Aircross (9.4%).
Pentru mașini vechi de 4-5 ani rezultatele sunt: Dacia Duster, cu o rată de defecțiuni de 18.0%, Volkswagen Sharan (17.1%) și BMW Seria 2 Active Tourer (18.0%).
Din păcate pentru Dacia, și pentru versiunile vechi de 6-7 ani există probleme raportate: Dacia Duster (24.4%) și Dacia Docker (24.4%). Modelele cu multe probleme au fost înregistrate și pentru BMW Seria 5 și 6 (23.8%).
Daca vorbim despre mașini vechi de 8-9 ani Dacia Logan a înregistrat o rată a defecțiunilor de 32.9%, Fiat Punto (31.1%) și Dacia Duster (28.4%).
Cele mai problematice mașini vechi de 10-11 ani sunt Renault Clio (rată a defecțiunilor de 36.4%), Renault Twingo (35.9%), dar și „ruda” din Grupul Renault, Dacia Logan (35.6%).
Din păcate pentru marca din Mioveni, în toate cele 5 categorii de vârste analizate de germanii de la ADAC apare bradul românesc Dacia.
Renault Zoe, prima mașină electrică analizată de TÜV
Cu Renault Zoe, pentru prima dată există date privind un automobil pur electronic. Cu o rată de defecte de 5,3 la sută, modelul se situează la mijlocul clasamentului vehiculelor cu o vechime de doi-trei ani și cu 10,6 la sută al vehiculelor cu o vechime de cinci-șase ani.
Defectele la suspensii și la funcționarea frânei de picior apar cu o frecvență peste medie. Potrivit directorului general al TÜV, Bühler, aceasta este o problemă tipică a vehiculelor electrice, deoarece acestea decelerează mai puternic decât vehiculele pe benzină atunci când se oprește accelerația. Prin urmare, frânele sunt folosite mai puțin, iar rezultatul este o coroziune crescută. Prin urmare, șoferii de automobile electronice ar trebui să acționeze în mod activ frânele și să le supună unei revizii profesionale.
Pentru ca o mașină să fie inclusă în raportul TÜV, inspectorii trebuie să fi inspectat câteva mii de vehicule. Acest lucru este necesar deoarece se efectuează o evaluare foarte detaliată a defectelor individuale. Un număr prea mic de vehicule ar putea denatura imaginea. Cu toate acestea, TÜV se așteaptă ca mai multe modele electronice să fie incluse în raportul de anul viitor.