Primul raport global Uber de evaluare a utilizatorilor a fost publicat, iar românii par printre favoriții șoferilor platformei de car riding. Astfel, România se află pe locul 12 în Top 20 al țărilor cu cele mai bune evaluări. Ieșenii sunt cei mai apreciați clienți Uber în România, potrivit evaluărilor acordate de șoferii Uber.
Informaţiile au fost publicate în primul Raport global de evaluare a utilizatorilor realizat de Uber şi se bazează pe ratingurile oferite de şoferi clienţilor. Raportul prezintă topul ţărilor şi oraşelor în care clienţii Uber au cel mai bun rating în aplicaţie, precum şi zilele şi intervalul orar în care aceştia obţin cele mai bune ratinguri din partea şoferilor.
Potrivit raportului, România se află pe locul 12 în top 20 al țărilor cu cele mai bune evaluări din partea şoferilor, fiind precedată de ţări precum Polonia, Japonia, Italia, Chile, Agentina. Pe primul loc în topul preferinţelor şoferilor Uber se află clienţii din Croaţia şi Paraguay.
Oraşele din România în care clienţii Uber au cel mai bun rating sunt Iaşi, Cluj, Timişoara, Braşov şi Bucureşti.
Potrivit raportului, vineri este ziua în care românii au cele mai mari şanse să primească 5 stele din partea şoferilor. La nivel global, ziua cea mai bună este lunea, în timp ce duminica utilizatorii primesc cele mai slabe evaluări.
În România, utilizatorii au mai multe şanse să primească 5 stele dimineaţa, la ora 9.00. Totodată, cei care călătoresc între miezul nopţii şi 4 dimineaţa riscă să primească un rating slab.
Raportul prezintă şi un top al ţărilor unde ratingul clienţilor a crescut semnificativ în ultimii ani, clasamentul fiind deschis de Ghana, care este urmată de Austria, Hong Kong, Bangladesh şi Bolivia.
La nivel global, 1 ianuarie (Anul Nou) este ziua cu cele mai slabe evaluări pentru utilizatorii Uber, pe când 31 decembrie şi 2 ianuarie sunt cele mai bune zile. De altfel, în perioada sărbătorilor de iarnă, de Ziua Recunoştinţei şi Halloween, şoferii oferă cele mai slabe evaluări, la nivel global. În România, utilizatorii au primit cele mai bune evaluări în mijlocul verii, pe 1 august.
La finalul fiecărei curse, călătorii şi şoferii au posibilitatea de a se evalua reciproc, folosind un rating de la 1 la 5 stele, în funcţie de experienţa călătoriei lor. Feedback-ul este anonim, iar ratingul general este afişat ca o medie a evaluărilor.