Range Rover – Apogeul luxului britanic sub forma unui SUV impunător
Care este primul SUV care vă vine în minte? Probabil că răspunsul va fi Range Rover deoarece, în ciuda concurenței tot mai mari din piața SUV-urilor, modelul britanic rămâne unul dintre cele mai apreciate printre clienții ce caută un SUV mare, dar și capabil în teren accidentat.
Noua generație a SUV-ului Range Rover este mai rafinată decât predecesorii săi, mai tehnologizată și are un design mai modern, cu toate că, la prima vedere, ar putea fi confundată cu vechiul model.
Noi am luat la test un exemplar de la Țiriac Auto pentru a vedea dacă Range Rover încă este regele SUV-urilor și în 2024 și, cel puțin prin design, putea fi fără dar și poate.
Designul îmbină forma tradițională cu elemente moderne, precum chederele ascunse ale geamurilor laterale, ceea ce conferă mașinii un aspect monolitic. Noi am avut la dispoziție o echipare bogată, anume nivelul de echipare HSE. Astfel, vopseaua neagră în combinație cu pachetul exterior Shadow conferă mașinii un aspect misterios.
Din marea de negru răsar farurile full LED ce prezintă o structură asemănătoare cristalului. Din lateral vedem silueta inconfundabilă, în acest caz completată de jante de 22 de inch în diametru. În plus, pentru un plus de confort, mașina folosește o suspensie pe perne de aer.
Noul Range Rover continuă o tradiție veche de peste 50 de ani
Mașina pe care am avut-o la dispoziție a fost echipată cu motorul de 3 litri diesel, cu șase cilindri în linie, care produce 350 CP și 700 Nm cuplu maxim. Echipat cu această motorizare, SUV-ul poate accelera de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde, astfel că nu este o mașină lentă. Viteza maximă este de 234 km/h.
În plus, este o motorizare destul de economică, cu un consum mixt declarat cuprins între 7,5 și 8,3 litri de motorină per 100 de kilometri parcurși.
Odată urcați la interior, pasagerii se vor delecta în standard cu sistemul de sonorizare Meridian, cu o putere maximă de 800W, 18 boxe și un subwoofer.
Materialele sunt așa cum ne-am putea aștepta de la o mașină ce costă 156.000 de euro. Pachetul cu piele extinsă acoperă interiorul în întregime, iar finisajele în două nuanțe conferă interiorului un plus de eleganță. Toate reglajele scaunelor, inclusiv pentru bancheta din spate sunt electrice, exact cum ne putem aștepta de la un SUV de lux.
Dar tocmai pentru că este un SUV de mari dimensiuni, practicalitatea este la ea acasă. Hayon-ul împărțit în două are acționare electrică și ascunde un volum total pentru bagaje de 818 litri. În plus, banchetele se rabatează electric pentru a majora capacitatea portbagajului și pentru a oferi o suprafață de încărcare aproape plană.