Randări: va reveni BMW M1, supercarul bavarez?
Vrem sau nu, lumea supercarurilor care „papă” benzină şi care pun accentul pe super-performanţe în detrimentul ecologiei este, încă, în plină efervescenţă. Iminentul BMW i8 vrea să le schimbe percepţia milionarilor, dar adevărul este că se simte nevoia unui supercar BMW adevărat, ca răspuns la Audi R8 sau Mercedes-Benz SLS AMG.
Prin urmare, cei de la Auto Zeitung susţin că au informaţii serioase de la surse din cadrul BMW că departamentul M GmBH ne pregăteşte un nou BMW M1 – VEZI AICI RANDĂRILE.
Practic, noul BMW M1 ar urma să fie versiunea cu motor convenţional a sportivei ecologice BMW i8, faţă de care va aborda un design diferit, iar motorul plasat central va fi cunoscutul deja V8 de 4,4 litri de pe BMW M5, cu tehnologie M Power TwinTurbo. Atâta doar că puterea va fi de peste 600 CP (faţă de „numai” 560 CP la M5), iar cuplul motor maxim va depăşi şi el 700 Nm.
Noul BMW M1 va beneficia de o cutie secvenţială cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj, iar meniul va fi completat cu un diferenţial blocabil controlat electronic. BMW M1 va prelua tot ce mai bun din tehnologia BMW în materie de tren de rulare, direcţie şi sistem de frânare, aşa încât bavarezii promit nu doar performanţe extraordinare, ci şi un etalon în manevrabiliate.
În privinţa performanţelor, BMW M1 se laudă deja cu un demaraj de circa 3,3 secunde pentru 0-100 km/h, iar viteza maximă se pare că va depăşi 330 km/h. BMW M1 va miza, de altfel, şi pe o masă foarte redusă şi o repartiţie a acesteia pe punţi cât mai bună, graţie uitlizării aceleiaşi reţete ca la i8: şasiu din aluminiu şi caroserie din CFRP (plastic armat cu fibră de carbon), ceea ce ar însemna o masă proprie de circa 1.350 kg.
Noul BMW M1 ar trebui să apară pe piaţă în 2015, iar preţul de pornire estimativ va fi de 250.000 euro. Cu alte cuvinte, BMW M1 va fi un rival foarte serios pentru Audi R8 sau SLS AMG, dar şi pentru modele precum Ferrari 458 Italia sau viitorul Lamborghini Gallardo.