Traseul pe care concurenţii raliului l-au străbătut de-alungul cursei a fost aproape identic cu cel original de 1.600 km din perioada glorioasă a raliului (1927-1957), acesta traversând centre istorice ale celor mai sugestive oraşe italiene precum: Verona, Ferrara, Ravenna, Urbino, Assisi, Siena, Firenze şi Bologna. Atât startul cât şi sosirea acestei competiţii au avut loc în acelaşi oraş, Brescia. După cum se obişnuia, conform traditiei, primul automobil aliniat la start a fost O.M.
La startul competiţiei au fost prezente 375 de automobile de epocă cu anul de fabricaţie cuprins între 1927-1957 şi care au concurat cel puţin o data într-una din ediţiile originale ale acestui raliu – două din criteriile principale de selectare a automobilelor participante de către organizatorii acesteia. Multe dintre aceste automobile aparţin unor muzee auto ale unor mărci celebre sau provin din colecţii private. Printre vip-urile ce au concurat la această ediţie s-au numărat: celebrul pilot britanic Stirling Moss în vârstă de 79 de ani şi învingător la ediţia Mille Miglia din 1955, dublul campion mondial de F1 Mika Hakkinen precum şi ex-pilotul de F1 David Coulthard.
Indiferent de automobilul pe care se concurează, echipajele au şanse apoximativ egale, deoarece diferenţele conceptuale şi tehnice de aproape trei decenii sunt aproape anulate printr-un sistem de punctaj cu coeficienţi. Punctajul obţinut este înmulţit cu un coeficient care creşte în funcţie de vechimea automobilului astfel ca în multe din ediţiile anterioare au reuşit să se impună automobile antebelice.
După trei zile de competiţie, victoria a fost obţinută de echipajul Carlo Ferrari – Bruno Ferrari (Italia) pe un Bugatti Type 37 din 1927, adunând 26.091 de puncte. Pe locurile 2 şi 3 s-au clasat echipajele Carlos Sielecki – Juan Hervas (Argentina) pe un Bugatti Type 35A din 1926 cu un total de 26.089 puncte respectiv Antonio – Luciano Viaro pe un Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport din 1928 cu 25.948 de puncte, acesta din urmă fiind învingător în trei ediţii ale cursei inclusiv cea din 2008. De-alungul întregii curse, 70 din cele 375 de automobile nu au reuşit să treacă linia de sosire.
Sursa: clasic-auto.eu