Compania Națională de Drumuri (CNAIR) a lansat un proiect de peste 100 de milioane de lei pentru montarea de radare fixe pe autostrăzi și DN 1. Iată care este stadiul acestui proiect și când ar urma să fie încheiat.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a demarat un amplu proiect pentru montarea de radare fixe, camere video, panouri de informare, cântare și senzori meteo pentru polei.
Acestea ar urma să fie amplasate pe principalele autostrăzi ale României și pe DN 1.
CNAIR pune la bătaie peste 112 milioane de lei, din fonduri europene, pentru a monta radare fixe pe:
Totodată, vor fi instalate echipamente moderne pentru monitorizarea traficului, panouri de informare-avertizare cu mesaje variabile de tip VMS, sistem pentru monitorizarea și controlul rovinietei, cântărirea din mers a camioanelor și stații meteo cu senzori de polei.
De asemenea, sistemul va avea funcția ANPR pentru recunoașterea automată a plăcuțelor de înmatriculare, potrivit caietului de sarcini, consultat de Economedia.
În aprilie 2023, CNAIR a lansat licitația publică și a primit 3 oferte pentru contractul de montare a radarelor fixe și celorlalte echipamente.
Cu toate că nu a fost anunțat, deocamdată, un câștigător, o firă din Turcia a depus contestație la CNSC.
Compania Intetra a sesizat Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), considerând că a fost descalificată nejustificat.
Decizia CNSC este așteptată în câteva zile, procedura fiind în etapa concluziilor scrise.
După ce va fi stabilit câștigătorul licitației, se intră în etapa de implementare a proiectului. Conform contractului, va dura 6 luni etapa de proiectare și un an și jumătate execuția acestuia.
Conform caietului de sarcini, pe Autostrada București-Pitești vor fi montate:
Camerele video CCTV vor avea funcții cu sistem de mișcare și panoramare (Pan Tilt & Zoom), iar cele fixe cu Zoom fix.
Pe Autostrada Soarelui echipamentul ITS modern va fi montat pe tronsonul mai vechi București – Cernavodă până la kilometrul 162.
Vor fi amplasate:
Între șoseaua Petricani și intersecția cu DN 1 Centura Ploiești vor fi instalate 20 de bucle inductive.
De asemenea, vor mai fi montate:
Pe DN 1, între București și Ploiești, vor fi montate:
Buclele inductive pot măsura viteze cuprinse între 10 și 250 km/h și sunt concepute să reziste unor temperaturi exterioare cuprinse între -30 grade Celsius și +60 grade C.
Acestea vor permite colectare următoarelor tipuri de date:
Buclele inductive vor permite și stabilirea vitezei pentru mașinile care se deplasează pe contrasens.
Sistemul de detecție incidente va asigura detecția automată a incidentelor, precum oprirea vehiculelor sau scăderea bruscă a vitezei de deplasare.
Subsistemul va genera alarme în următoarele cazuri:
Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile.