Audi nu poate. Pur şi simplu nu poate şi nu vrea să iasă din bula de design în care e cu toată gama. Ieri vorbeam că apropiaţii companiei spun că va fi o altă maşină, că o vom deosebi de celelalte modele şi de celelalte 4,5,6, 7 generaţii anterioare dacă punem şi Audi 100 (cod intern actual de producţie C8). Din iunie ne vom putea cumpăra noul A6. Teoretic. Pentru că-ţi trebuie şi bani de unul nou. Altfel, ţi-l poţi lua pe cel de acum 4,5,6,7 generaţii şi o să fie aproape la fel. Sigur că ducem gluma un pic mai departe de realitate, dar nu suntem singurii care fac asta. Nemţii ne-au arătat numai varianta sedan, apoi vin şi break-urile, allroad-urile, poate şi S-urile şi RS-urile. În fine, diferenţa la ultimele două e 99% sub capotă.
Noul A6 are 4.95 m lungime (+2 cm), 1.9 (+3 cm) m lăţime şi 1.45 m înălţime (-1 cm). Portbagajul are fix aceeaşi capacitate de 530 de litri, iar coeficientul de aerodinamică e, într-adevăr, cel mai bun pe care l-a avut un A6 până azi – 0.24. Probabil că de aici şi coborârea înălţimii totale cu 1 cm.
Audi trece o dată cu A6 la noile denumiri pentru motorizări. 55 TFSI-ul este V6-le de 3 litri şi 340 de cai putere. 40 TDI-ul este motorul de 2 litri şi 200 de cai, 45 TDI –ul e cel V6 de 3 litri şi 230 de cai, iar 50 TDI-ul e V6-le de 3 litri şi 290 de cai. Ultimele trei sunt toate diesel – pentru poate cei maximum 2 oameni din toată România care mai aveau nevoie de această precizare. Toate versiunile sunt mild hybrid, alimentate cu o baterie litiu-ion suplimentară, de 48 de volţi.
Transmisia e automată, de două tipuri – 8 trepte cu convertor de cuplu pentru diesel-urile de 230 şi 290 de cai şi S tronic, 7 trepte şi dublu-ambreiaj pentru celelalte motorizări. Versiunile beznină şi diesel de 3 litri au implicit tracţiune integrală.
Noul Audi A6 2019 (galerie foto completă)
Sunt trei opţiuni pentru suspensii în afară de cea de bază – una sport (presetată să fie mai fermă), a doua e cu amortizoare reglabile, iar a treia cu arcuri pneumatice şi amortizoare reglabile.
O dată cu noua generaţie, A6 are şi pe spate roţi viratoare. La viteze mici, roţile-spate virează contrară celor faţă pentru o manevrare mai uşoară şi astfel se reduce distanţa de bracare cu 1.1 metri. După 60 km/h, roţile-spate virează în aceeaşi direcţie cu roţile-faţă pentru un control mai bun.
Precum A7 şi A8, sunt 5 radare, 5 camere, 12 senzori cu ultrasunete şi un laser pentru funcţiile de siguranţă activă şi pasivă pe care le are maşina în mers şi la parcări.
Pe noul A6 poţi să ajungi şi la 3 display-uri – ceasurile de bord, cel obişuit pentru meniul MMI – acum şi Navigation + şi încă un display pentru reglarea “climei”. Ultimul are şi o suprafaţă tactilă pe care poţi scrie. Comenzile vocale sunt, de asemenea, recunoscute mai bine acum de software. Nu în ultimul rând, cei care vor noile faruri Matrix LED le pot alege în pachetele de dotări. Fiecare led îşi reglează intensitatea în funcţie de traficul din sens opus astfel încât să-i creeze un confort vizual cât mai mare şoferului.
Audi A6 o să fie prima oară prezentat la Salonul Auto Internaţional de la Geneva.
Autor Alexandru Banu