Protecţia consumatorului ‘a intrat’ cu buldozerul în service-uri. Nereguli şi amenzi istorice
Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat un control de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto în perioada 24.10.2016 – 04.11.2016.
Au fost verificati 514 operatori economici, constatandu-se abateri la 251 dintre acestia ( 48,83%).
- Deficiente constatate:
- Lipsa autorizarii RAR;
- Neacordarea de garantie pentru serviciile prestate;
- Neafisarea preturilor;
- Lipsa buletinului de verificare metrologica;
- Lipsa traducerii informatiilor privitoare la produse si servicii care nu sunt scrise in limba romana;
- Comercializarea de produse cu termen expirat;
- Neafisarea orarului de functionare;
- Neafisarea plachetei TELEFONUL CONSUMATORILOR.
Au fost aplicate 291 sancţiuni: 119 amenzi contravenţionale în valoare totală de 304500 lei şi 172 avertismente. De asemenea, a fost dispusă oprirea temporara a prestarii de servicii pentru 30 de operatori economici identificati cu abateri.