Protecţia consumatorului ‘a intrat’ cu buldozerul în service-uri. Nereguli şi amenzi istorice

Autor: ProMotor 28 nov. 2016 Știri auto
Protecţia consumatorului ‘a intrat’ cu buldozerul în service-uri. Nereguli şi amenzi istorice

Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat un control de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la service-urile auto în perioada 24.10.2016 – 04.11.2016.

Au fost verificati 514 operatori economici, constatandu-se abateri la 251 dintre acestia ( 48,83%).

  • Deficiente constatate:
  • Lipsa autorizarii RAR;
  • Neacordarea de garantie pentru serviciile prestate;
  • Neafisarea preturilor;
  • Lipsa buletinului de verificare metrologica;
  • Lipsa traducerii informatiilor privitoare la produse si servicii care nu sunt scrise in limba romana;
  • Comercializarea de produse cu termen expirat;
  • Neafisarea orarului de functionare;
  • Neafisarea plachetei TELEFONUL CONSUMATORILOR.

Au fost aplicate 291 sancţiuni: 119  amenzi contravenţionale în valoare totală de  304500 lei şi 172 avertismente. De asemenea, a fost dispusă oprirea temporara a prestarii de servicii pentru 30  de operatori economici identificati cu abateri.


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide