UPDATE: Datele ofcicale spun că Porsche Cayanne hibrid va fi capabil să atingă o viteza de 120 km/h, doar cu ajutorul motoarelor electrice, fără a fi nevoie de "intervenţia" motorului cu ardere internă.
Managementul parametrilor celor trei principale componente (propulsorul cu ardere internă, motoarele electrice şi bateriile) este preluat de sistemul Hybrid Manager. Acest sistem este capabil să "supravegheze" aproximativ 20.000 de parametri, fiind cel mai sofisticat sistem de management care echipează o maşină hibridă. Bateriile care asigură energia motoarelor electrice sunt montate în portbagaj în locul roţii de rezervă.
Sistemul de baterii este format din 240 de celule care generează un total de 288 de volţi şi 38 de KW. Bateriile sunt reîncărcate prin recuperarea energiei la frânare. Consumul pe care îl va înregistra maşina va fi de 8,9 litri/100 km, faţă de cei 12,9 litri/100 km pe care îi consumă modelul conveţional.
O altă noutate în ceea ce priveşte marca Porsche este introducerea direcţiei electrohidraulice. Această soluţie a fost necesară, deoarece servodirecţia şi servofrâna necesită funcţionarea motorului cu ardere internă pentru realizarea presiunii necesare în cele două sisteme.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Parteneriatul Posche-VW îi conferă firmei constructoare de maşini sportive acces la resurse suplimentare de dezvoltare şi cercetare. Tehnologia propulsiei hidride, care va fi implementată pe Cayenne în viitorul apropiat, va fi utilizată şi pentru SUV-urile Audi Q7 sau VW Touareg. Întregul sistem de propulsie hidrid a fost dezvoltat de către inginerii Porsche.
Porsche va adapta sistemul pentru a propulsa sportivele Cayenne şi Panamera, inginerii aşteaptându-se la o creştere a performanţelor şi, evident, la o reducere a consumului de carburant şi a noxelor. Constructorul german nu se aşteaptă ca noile sisteme de propusie hibridă să aibă mare succes, fiind mai mult o unealtă de apărare a companiei împotriva criticilor vehemente ale ecologiştilor.