ProMotor News – Noua maşină a Poliţiei Române pune punctul pe „i” – GALERIE FOTO
Poliţia Română va folosi timp de o lună un automobil electric BMW i3 cu Range Extender, la invitaţia Automobile Bavaria Group.
Autospeciala este un automobil electric, cu patru locuri, având o putere de 170 cp, cu o autonomie estimată la o utilizare zilnică la 200 km, fiind prevăzut cu sisteme optico-acustice, destinate activităţilor de poliţie rutieră.
BMW i3 este un automobil electric ce se remarcă printr-o serie de inovaţii absolute în industria de automobile, dintre care se distinge arhitectura LifeDrive, care combină un şasiu din aluminiu cu o structură a caroseriei din fibră de carbon.
BMW i3 este folosit la nivel global de către poliţiile din Geneva, Londra, Los Angeles, München, Roma, Viena.
i3 – Primul model electric BMW
BMW i3 este primul model al constructorului bavarez dotat cu motor electric şi produs într-o serie mare. i3 este, practic,
încununarea unor îndelungi experimente din domeniul propulsiei electrice, demarate încă din anii ’70 de unii dintre inginerii
BMW mai deschişi spre noi orizonturi.
i3 a fost o maşină construită de la 0. Inovaţiile realizate la BMW şi au la bază arhitectura LifeDrive – celulă a pasagerilor produsă din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi şasiu din aluminiu pentru montarea motorului, şasiului, acumulatorului şi structurilor de rezistenţă. Componentele CFRP sunt cu aproximativ 50% mai uşoare decât corespondentele lor din oţel, dar au proprietăţi comparabile.
Cum se conduce BMW i3?
Înainte să porneşti, e nevoie să te familiarizezi un pic cu interiorul. Nu ai cadrane de bord, ci un display, schimbătorul este la volan, iar numărul de butoane este destul de redus pentru un BMW. Un display de mari dimensiuni tronează în capul bordului, iar controlul asupra lui se face printr-un joystick poziţionat între scaune.
În cazul I3, totul e eco. S-a acordat atât de multă importanţă acestui curent încât unul dintre materialele folosite la bord se numeşte kenaf şi deşi pare un fel de fibra de plastic, este o fibră naturală. Şi nu orice fibră naturală, ci o fibra produsă dintr-o plantă de bambus cu un ritm de creştere de până la câţiva metri pe an, ceea ce permite o utilizare sustenabilă la nivel industrial, fără un impact negativ asupra acestor plantaţii.
Senzaţia la accelerare este de decolare, iar zgomotul motorului electric, aproape imperceptibil, potenţează aceasta senzaţie. Tot ce auzi este vântul care se freaca de caroserie şi rulajul cauciucurilor pe asfalt. O maşină electrică înseamnă că vei beneficia de tot cuplu în mod instant, fără să mai fie nevoie să atingi anumite turaţii. 7,2 secunde este timpul necesar pentru BMW i3 sa atinga 100km/ora, iar pe primii 50 de metri după ce porneşti de pe loc e greu sa te depaşească cineva. Roţile sunt subţiri, dar asta înseamnă un consum mai mic de putere. Direcţia este asistată electric şi necesită un timp scurt de obişnuinţă. Frânarea se face foarte prompt.
Când iei piciorul de pe acceleraţie, decelerarea actioneză ca o frana de motor, însa senzatia este ca ai apasat pedala de frâna. Totodată, se aprind stopurile, ceea ce este o idee foarte buna pentru ca altfel ai risca sa te trezeşti cu un „range extender” atasat de tine, chiar daca tu ai luat modelul pur electric. Daca nu reiei accelerarea, până la urmă BMW i3 se opreşte.
E adevarat ce se spune: dacă te adaptezi traficului, i3 este o maşina care poate fi condusă în mare parte doar din acceleraţie.
Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta poate creşte folosindu-se modurile de condus eficiente ECO PRO şi ECO PRO+.
Opţional, BMW i3 este disponibil şi cu un sistem range extender care menţine încărcarea bateriei litiu-ion la un nivel constant cât timp automobilul se deplasează – activarea se face imediat ce acumulatorul coboară sub un nivel prestabilit. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 25 kW/34 CP, montat în vecinătatea motorului electric, deasupra punţii spate. În traficul cotidian, acest motor prelungeşte autonomia maximă a maşinii până la aproximativ 300 de kilometri.
Bateria are o capacitate utilă de 18,8 kWh şi este garantată 8 ani sau 100.000 km. Timpul de minim de încărcare este de până la 30 de minute la o staţie rapidă de încărcare de curent continuu de 50 kW. La o priză normală puterea de absorbţie este este de până la 2,7 kw cu un timp de încărcare de aproximativ 8 ore. Automobilul este compatibil şi cu staţii de încărcare – curent alternativ, având o capacitate maximă de absorbţie de 7,4 kW şi un timp te încărcare de aproximativ 3 ore.