Când eşti una dintre icoanele industriei auto, un nume imens, cu pretenţii globale, 2 stele la crash test e ceva mult sub acceptabil. Euro NCAP a testat primele 3 maşini în 2017 şi Mustang a fost şi prima marea dezamăgire. Pentru protecţia pasagerilor, Mustang a luat 72%, iar pentru cea a copiilor, numai 32%. Pietonii sunt protejaţi în proporţie de 64% în cazul unui impact, iar sistemele de siguranţă pasivă – ulitmul capitol de testare – a scos 16%! E primul test Euro NCAP cu Mustang pentru că e primul model din istorie vândut prin reţeaua de distribuţie Ford.
La testele de impact din SUA, Mustang a scos aparent rezultate un pic mai bune. De exemplu, la prinderea scaunul pentru copil a scos “M” – adică două stele din patru dacă am traduce după un sistem similar Euro NCAP. Cu echipare standard, Mustang a stat prost la testele din SUA la prevenirea electronică a accidentelor frontale, unde a luat 1 pct. din maximum 6. La rezistenţa maşinii la diverse tipuri de impact, Mustang a luat punctaj maxim. La fel a stat şi la comportamentul scaunelor şi al airbag-urilor în caz de accident.
În Europa, o comparaţie de clasă putem s-o facem cu un BMW Seria 4 sau cu Audi A4. Cele două aşa-zise rivale au câte 5 stele. Nici măcar Dacia noastră – pe care o iubim indiferent de rezultat – nu a “reuşit” să ia mai jos de 3 stele. Sandero 2013 este cea mai sigură maşină românească – 4 stele.