ProMotor News: Ce opreşte maşinile? Sunt frânele, desigur!
This browser does not support the video element.
Căruţele aveau doar un lanţ pentru frână, care era legat în jurul roţii. Maşinile moderne sunt infinit evoluate. Dar înainte să înţelegem cum funcţionează frâna propriu-zisă, hai să vedem ce se întâmplă când apăsăm pedala de frână. Levierul ne ajută să aplicăm o presiune mare în sistemul de frânare cu o forţă mică a piciorului.
La maşinile moderne (pe atunci), pedala de frână era legată solid de şasiu, fără să preia vibraţii de la motor. Toate pedalele funcţionau la fel. Cel mai important angrenaj în sistemul de oprire este … la roată. Asta opreşte maşina! Hai să ne uităm în acest angrenaj. Mărimea contează mult. Trebuie să aibă un diametru mare pentru o suprafaţă de contact mai mare.
Inginerii de la Chevrolet şi-au dat seama că materialele din care se făceau saboţii se încingeau tare şi se stricau din cauza căldurii. Au dezvoltat un oţel special rezistent. Mii de combinaţii de materiale au fost testate până l-au ales pe cel mai bun. Compoziţia din material este foarte importantă. Când apăsaţi pedala, această camă face mişcarea asta. Împinge saboţii pe suprafaţa tamburului.
Iată ceva interesant! Aceste pârghii conectate între ele ântr-un punct fix, sunt la randu-le conectate la capetele saboţilor. Pentru că acestea din urmă au libertate de mişcare, presiunea de la camă împinge saboţii pe tambur cu forţă egală de jur-împrejur. Aşa frânează o maşină