Cel mai important moment al primăverii pentru industria auto are toate şansele să devină cel mai important moment auto al anului. Asta pentru că multitudinea de maşini sport lansate la Salonul Auto de la Geneva 2012 poate însemna fie relansarea economiei auto fie poate fi o primă mânuşă aruncată într-o nouă luptă a puterii. Dedicăm cea mai mare parte a numărului 90 al revistei noastre noutăţilor prezentate la eveniment şi vă spunem când sosesc ele în România.
Clasa compactă premium este locul în care se vor ciocni curând cele mai aprige orgolii. Mercedes-Benz şi-a reinventat modelele compacte şi după Sports Tourer-ul Clasa B a lansat la Geneva senzaţionalul Clasa A. Gabriel Grosoiu a fost la Geneva şi vă prezintă toate secretele celui mai accesibil Mercedes-Benz plus fotografii în premieră naţională cu maşina.
Desigur, celelalte noutăţi fierbinţi care vor concura direct cu noul Clasa A şi Seria 1 aflat deja pe piaţă, Audi A3 şi Volvo V40 sunt şi ele prezente în materialul nostru dedicat Genevei.
Noul Mercedes-Benz Clasa A soseşte în România în vară şi va folosi noua platformă tehnică cu tracţiune faţă, noile motoare şi transmisii care momentan sunt oferite pe Clasa B. Anticipăm momentul lansării şi testăm două Clasa B 180 CDI, unul cu transmisie manuală şi celălalt cu transmisia cu dublu-ambreiaj 7G-DCT. Cel mai practic test al noului număr ProMotor răspunde la o întrebare importantă atât pentru B cât şi pentru Clasa A – ce cutie merită cumpărată pe cel mai accesibil şi interesant diesel? Manuală sau automată?
O revistă ProMotor nu ar fi un produs ProMotor adevărat dacă nu am avea şi ceva călătorii şi aventuri spectaculoase pe care să le povestim. Cu câteva zile înainte de Geneva l-am trimis pe Grosoiu în Delta îngheţată de cea mai grea iarnă pe care am trăit-o în ultimul deceniu. Aflaţi dacă Chevrolet-ul Captiva condus de el a reuşit să străbată Dunărea şi să ajungă în mijlocul minunatei rezervaţii naturale.
Constantin Ciobanu, omul care se confundă cu istoria revistei ProMotor şi unul din cei mai apreciaţi redactori de auto din Europa de Est a ales să-şi continue drumul în presa de specialitate alături de un nou produs românesc. Ultimul său material pentru revista noastră este, la fel precum toată munca sa în cadrul produsului ProMotor, istoric. Una din maşinile cult ale ultimului deceniu, RX-8, nu va mai fi produsă astfel că Mazda l-a ales pe Ciobanu să aduă de la Belgrad la Bucureşti un ultim model al super-maşinii cu motor rotativ. Bineînţeles că drumul nu a fost deloc uşor şi a fost nevoie de mai mult de un set de anvelope ca maşina să ajungă la Bucureşti… toată povestea, cu lux de detalii, doar în ultimul număr al revistei noastre.
La începutul lunii februarie unul din cei mai mari piloţi contemporani cu generaţia noastră a împlinit minunata vârstă de 65 de ani. Walter Rohrl, omul datorită căruia quattro a devenit o legendă şi omul datorită căruia Porsche construieşte maşini din ce în ce mai rapide merită aplauzele noastre astfel că îi dedicăm un material amplu, special, doar în ultimul număr al revistei noastre.
Lectură plăcută!