Renault lucrează intens la două modele care vor fi lansate în următorii doi ani. Cele două vor fi o surpriză pentru fanii brand-ului și nu vor semăna cu nimic din ceea ce se regăsește deja în gama constructorului francez.
Este vorba despre două modele electrice, care vor primi caroserie tip crossover, dezvăluie Autocar.co.uk. Acestea vor avea la bază noua platformă a companiei, CMF-EV, și vor ajunge în showroom-uri cel mai târziu în 2022. CMF-EV este platforma testată de conceptul Morphoz, care își poate schimba atât dimensiunile, cât și bacteria, în funcție de necesități. Fiind modulară, aceasta poate primi modele cu diferite proporții, fiind însă limitată la gama compactă.
Primul dintre acestea – scrie Autocar – va avea proporțiile modelului Kadjar și își va face loc în segmentul compact.
Cel de-al doilea Renault electric va fi, de asemenea, un model cu gardă mare la sol, confirmând astfel planurile dezvăluite de șeful diviziei de vehicule electrice, Gilles Nomand, care spunea că sunt șanse mici ca francezii să producă un hatchback cu emisii zero, susținând că o atenție deosebită va primi aspectul aerodynamic: “În segmentul mașinilor electrice, aerodinamica este un aspect decisiv.”
Cele două ar putea primi baterii litiu-ion care să le asigure o autonomie de până la 550 de kilometri, iar Renault va pune accentul pe natura lor practică. Conceptul Morphoz, dezvăluit în luna martie a acestui an, era echipat cu o baterie de 40 kWh, care oferea o autonomie de până la 400 de kilometri, dar atunci când trecea din modul „City” în modul „Travel”, acesta putea găzdui o baterie mai mare, de 50 kWh, pentru o autonomie de până la 700 de kilometri.
În 2022, în gama grupului auto va fi disponibilă și Dacia Spring, primul model electric marca Dacia. Acesta însă, va fi un model de clasă mică, care va prelua proporțiile lui Renault City K-ZE, comercializat la această oră exclusiv pe piața chineză.
Cvadriciclul Twizy și compacta Zoe sunt celelalte două modele electrice ale francezilor.