Sistemul de semaforizare din București are nevoie de o abordare integrată, sistematică. De ani de zile se mai pun 2, 3, 5 semafoare într-un an, fără a se rezolva nimic de fapt, spune Nicușor Dan, primarul general al Capitalei.
„Documentația la nivel de studiu de pre fezabilitate pentru întregul sistem de semaforizare a fost finalizată de colegii de la ADI Transport Public. Prin urmare, am invitat firmele de specialitate la o consultare prealabilă achiziției studiului de fezabilitate. Invitația este deschisă oricărei firme interesate. E important că studiul de fezabilitate să fie unul profesionist”, a scris pe Facebook primarul general al Capitalei.
În urma realizării proiectului, în București vor fi 500 de intersecții semaforizate legate cu serverul central prin fibră optică. De asemenea, vă fi reconfigurat sistemul de semnalizare în mai multe intersecții existente (de exemplu, separarea direcției înainte de virajul la stânga).
„Valoarea totală estimată a investiției este de 50 de milioane de euro. Vom încerca să obținem cât mai mult din această sumă din fonduri europene, iar pentru restul vom asigura finanțare din bugetul local. Investiția e o prioritate pentru București, fiind cea mai eficientă din punctul de vedere al raportului cost-beneficiu (cel mai redus cost pentru reducerea estimată a aglomerației în traficul rutier)”, a mai spus Nicusor Dan.
În prezent, sistemul cumpărat pe bani mulți nu mai funcționează la parametri normali, iar pentru achizițiile făcute de fostele administrații nu s-a plătit și mentenanța. Primarul Capitalei a spus în urmă cu un an că vrea să investească în sisteme de tehnologie modernă, cu camere încorporate și cu afișaj în stații pentru mijloacele de transport în comun, așa cum există în orașele europene.
28 de milioane de euro s-ar fi investit în sistemul de management al traficului, potrivit datelor furnizate de fosta administrație a Capitalei.