Programul Rabla 2021, simplificat pentru persoane juridice
Programul Rabla 2021 a fost simplificat pentru persoane juridice, prin eliminarea mai multor documente din dosarul care trebuie depus la dealerii auto.
Ministerul Mediului a simplificat procedura de înscriere în programul Rabla pentru persoane juridice. Modificările sunt valabile atât pentru Rabla Clasic, cât și pentru Rabla Plus și, prevăd eliminarea mai multor documente din dosarul de finanțare. Noile măsuri au intrat deja în vigoare începând cu 14 iunie, dar dosarele depuse anterior vor fi soluționate potrivit prevederilor celor două ghiduri valabile la momentul depunerii acestora.
Pentru accesarea finanțării în cadrul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus, firmele nu trebuie să mai depună, în cadrul dosarului întocmit, împuternicirea, pentru cazul în care cererea de finanţare este semnată de către o persoană împuternicită ori împuternicirea notarială sau orice document administrativ emis de către reprezentantul legal în acest sens, cu respectarea prevederilor legale, anunță Avocatnet.ro.
Programul Rabla 2021, simplificat pentru persoane juridice. Ce trebuie să știi?
Firmele care accesează programul Rabla Plus beneficiază în plus (logic, pe undeva…) de o prevedere care elimină mai multe documente din dosarul depus. Acestea sunt următoarele:
- actul de identitate al reprezentantului legal;
- actul de identitate al persoanei împuternicite;
- actul administrativ (hotărârea/ordinul/decizia/dispoziția) prin care a fost înregistrată persoana juridică, conform dispozițiilor legale speciale;
- adeverință/extras din registrul în care este înscris solicitantul, după caz, eliberată/eliberat de autoritatea competentă, nu mai veche/vechi de 30 de zile la data depunerii dosarului de acceptare, din care să rezulte că organizația nu a fost radiată și nu se află în procedură de dizolvare sau lichidare (sau actul normativ prin care a fost înființat, în situația în care solicitantul nu se supune înscrierii în niciun registru);
- actul de înființare (lege/hotărâre a Guvernului/hotărâre judecătorească); și nici
- actul administrativ (ordinul/decizia/dispoziția) prin care a fost numit/validat conducătorul instituției publice, extras din ordinul de numire/adeverință din care rezultă numirea în funcție a conducătorului instituției (care se depunea acolo unde era cazul).
Toate aceste documente au fost eliminate din prevederile referitoare la conținutul dosarului de acceptare pentru Rabla Plus.
Firmele care vor să se înscrie în cadrul programului Rabla Clasic trebuie să ducă la casat o mașină veche (autoturism, microbuz, autoutilitară ușoară sau autospecială/autospecializată ușoară), înmatriculată în România cu cel puțin opt ani în urmă. Spre deosebire de programul Rabla Clasic, firmele interesate să obțină bani pentru a-și cumpăra mașini electrice sau hibride prin programul Rabla Plus nu trebuie să caseze o mașină.
Conform informațiilor furnizate de către AFM, până pe data de 9 iunie 2021, 256 de persoane juridice s-au înscris la producători/dealeri auto în cadrul programului Rabla Clasic. Până la aceeași dată, în cadrul programului Rabla Plus au fost acceptate 109 dosare depuse de persoane juridice.