În ciuda cifrelor de vânzări bune înregistrate în primul trimestru al anului curent, Tesla raportează o scădere a indicatorilor financiari din primele trei luni din 2023. Elon Musk a adus în mai multe rânduri argumente care să susțină decizia Tesla de a reduce prețurile anumitor modele din portofoliu, însă se pare că profitul brut și veniturile operaționale ale companiei sunt cele care au avut de suferit.
Potrivit datelor analizate de Profit.ro, constructorul american a raportat venituri operaționale de 2.6 miliarde de dolari în primele trei luni ale acestui an, în scădere cu 26% față de aceeași perioadă a anului precedent. În același timp însă, cheltuielile operaționale au scăzut aproape nesemnificativ, cu numai un procent.
Trebuie remarcat totuși că veniturile totale au fost compensate de veniturile obținute din producția și stocarea de energie, care cu crescut până la 1.5 miliarde de dolari, cu 148% în plus față de perioada similară din 2022. Astfel, veniturile din afacerile cu mașini au crescut cu 18% în raport cu trimestrul 1 din anul precedent, până la o cifră de 19.9 miliarde de dolari.
Profitul net al companiei deținute de miliardarul Elon Musk a scăzut însă cu 24% în primele trei luni ale anului, până la o cifră de 2.5 miliarde de dolari. Astfel, vorbim despre o scădere de aproximativ 800 de milioane de dolari în raport cu aceeași perioadă din 2022. Șefii Tesla susțin însă că această scădere a profitului a fost cauzată de scumpirea materiilor prime, de costurile legate de logistică și de creșterea producției de baterii.
În ciuda acestor cifre, Tesla a înregistrat o creștere a vânzărilor pentru Model 3 și Model Y, semn că reducerile aplicate în ultimele luni au dat rezultate. În același timp însă, vânzările Model S și Model X au scăzut. Astfel, Tesla se laudă acum cu un nou record trimestrial de vânzări, cifra de vânzări ajungând la 422.875 de unități, în creștere cu 36% în raport cu aceeași perioadă din 2022.